De la tunel prin munte la pasaj subteran - noua variantă CNAIR pentru decongestionarea traficul pe DN1. Încep exproprierile la Azuga

0
0
Pasaj subteran la Azuga, noul proiect pentru decongestionarea traficului pe DN1
Pasaj subteran la Azuga, noul proiect pentru decongestionarea traficului pe DN1

CNAIR a semnat, marţi 2 august, protocoale de colaborare cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Prahova pentru construcţia a trei pasaje rutiere pe DN1 la Sinaia şi Azuga.

Aceste pasaje sunt concepute pentru fluidizarea traficului rutier pe traseul staţiunilor de pe Valea Prahovei unde adese ori se formează abuteiaje.

Pasajele rutiere vor fi situate astfel:

- Pasaj rutier la intersecţia DN 1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud);

- Pasaj rutier la intersecţia DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord);

- Pasaj rutier la intersecţia DN 1 cu Strada Prahovei (Azuga).

Finanţarea lucrărilor este asigurată din POIM.

Exproprieri de teren care vizează biserica şi şcoala

Potrivit proiectului postat pe site-ul ministerului Transporturilor, pentru realizarea pasajului rutier de la Azuga este nevoie de o serie de exproprieri care vizează terenuri ale liceului din Azuga, parcului, bazei sportive şi bisrericii din localitate.

Potrivit proiectului, pasajul rutier subteran va fi situat la intersecţia DN1 cu strada Prahovei şi strada Independenţei (DC129). Obiectivul propus începe de la sensul giratoriu de pe strada Prahovei (în apropierea gării Azuga) subtraverseaza DN 1 şi se continuă pe strada Independenţei (DC 129) până în zona Primăriei Azuga.

„Pentru realizarea obiectivului este necesară exproprierea unui imobil proprietate privată, reprezentând teren (în suprafaţă de 137 mp), construcţii (în suprafaţă totală de 27 mp, C3 – 10 mp şi C4 – 17 mp) şi investiţii (împrejmuire de 91,8 ml) care aparţine Parohiei Sfânta Treime Azuga”,  se arată în documentul citat.

Pentru aceste exproprieri ministerul Turismului a alocat suma de 80.000 lei pentru despăgubiri.

Este pentru prima dată când se vorbeşte despre exprorprieri în vederea realizatării unui pasaj rutier la Azuga, până acum autorităţile locale şi judeţene anunţau variante ocolitoare ale staţiunii, proiect care pare că a fost abandonat.

Unde va fi subtraversarea DN1

Contactat telefonic, George Barbu, primarul staţiunii Azuga, a precizat că este nevoie de aceste exproprieri pentru ca pasajul să ”încapă”.

„În cazul terenului parohiei este vorba despre 2 metri de la limita de proprietate pe lungimea străzii Independenţei, cât au ei vecinătate cu această stradă, este o porţiune de teren şi la fel este şi la celelalte obiective unde nu a încăput, să zic aşa, pasajul. Baza sportivă a şcolii generale cedează o fâşie care pleacă de la zero şi ne ducem într-un metru şi ceva, sunt doar nişte rotunjiri de suprafeţe. Sunt exprorprieri plătite de ministerul Transporturilor tocmai ca să poată avea regimul juridic al terenului şi pentru a elibera legal o autorizaţie de construire, dar sunt suprafeţe de teren care după realizarea şi implementarea proiectului vor fi puse la dispoziţia UAT-ului, adică a oraşului Azuga”, a explicat primarul George Barbu.

Pe de altă parte este pentru prima dată când se vorbeşte despre un pasaj subteran, o subtraversare a DN1 la Azuga, în condiţiile în care până acum atorităţile avansau un proiect care avea în vedere un tunel săpat în munte la Sinaia şi Azuga.

”Realizarea acestui pasaj rutier de la Azuga înseamnă o ieşire şi o intrare în oraş în siguranţă, deci nu se va mai face stânga de pe DN1 peste două benzi, dacă vii din Braşov sau, dacă veneai din Bucureşti şi voiai să faci stânga spre gară, treceai peste două benzi şi automat blocai sensul de circulaţie. Acum, ieşirea din oraş va fi pe sub DN1, printr-un pasaj subteran, iar în faţa gării noaste va fi un sens giratoriu. Se va aplica regula fermoarului care este mult mai accesibilă, mult mai sigură şi mai rapidă”, a explicat George Babu, edilul din Azuga.

Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de aproximativ 25 milioane de lei, finanţarea fiind asigurată prin fonduri europene. Pasajul de la Azuga ar trebui finalizat în 17 luni de la demararea lucrărilor.

Vă recomandăm şi:

Variante ocolitoare cu tuneluri care vor străpunge muntele, alternative la DN1 în zona Buşteni-Azuga

Grindeanu, despre tunelul pentru urşi de pe Autostrada Lugoj – Deva: Dacă-mi arată cineva un urs, îmi dau demisia

Mai multe - Ploieşti

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite