Dacia, lovită de tsunamiul din Japonia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sindicaliștii și patronatul uzinei sunt în negocieri, în ceea ce privește suspendarea activității în săptămâna de după Paște. Măsura vine după ce stocurile de componente importate din Japonia sunt pe punctul de a fi epuizate. Totul se datorează  cutremurului și tsunamiului din 11 martie, care, pe lângă tragedii, au provocat un adevărat haos economic în această țară.

Una caldă și una rece la Dacia. După ce săptămâna trecută, angajații au primit vestea unor prime consistente de 850 de lei brut pentru sărbătorile pascale, în aceste zile le-a pierit zâmbetul de pe buze. În rândul lor circulă zvonul conform căruia după Paște și până la începutul lunii mai ar fi trimiși în șomaj tehnic și vor fi plătiți în respectiva săptămână cu 85% din salariu.


“Există această probabilitate”
Contactat de noi pentru a clarifica situația, vice-liderul Sindicatului Automobile Dacia (SAD) nu a negat că această posibilitate a închiderii temporare a uzinei a fost luată în calcul de patronat, dar că o măsură clară va fi stabilită  într-una din zilele următoare, după întrunirea comisiei paritare.


“Deocamdată, există această probabilitate de a fi suspendată activitatea în uzină, dar este o măsură extremă la care sperăm să nu se ajungă. Vom purta negocieri cu administrația în acest sens”, ne-a declarat Ion Iordache, vice-lider al SAD.


Stocul de piese se epuizează
Motivul pentru care Dacia are probleme în aceste momente este legat de cutremurul și tsunamiul care au lovit Japonia la 11 martie și care nu numai că au luat mii de vieți omenești, dar au avut și un impact puternic asupra industriei din Țara Soarelui Răsare. Astfel că în prezent, Japonia se confruntă cu o criză a componentelor auto, adică exact ceea ce Dacia importa de pe această piață, respectiv piese electronice, semiconductori și componente mecanice pentru cutii de viteze. Specialiștii estimează că din cauza colapsului din Japonia, în acest an nu se vor construi în Europa 600 000 de mașini.


“Dacia a avut şi va avea şi anul acesta comenzi la nivelul anului trecut. Sunt firme furnizoare, de componente pentru Dacia, care nu primesc componentele din Japonia şi, ca atare, Dacia va fi nevoită, în lunile următoare, să-şi adapteze programul de lucru în funcție de acest aspect”, a mai spus Iordache.


“Până în acest moment, conducerea Dacia nu a luat decizia de a suspenda activitatea uzinei. Sunt, într-adevăr probleme cu furnizorii din Japonia, dar urmează să se stabilească un set de măsuri în acest sens”, ne-a declarat Anca Oreviceanu, director de comunicare al Dacia Group Renault.


Ultima dată, Dacia a oprit forțat producția în 2009, din cauza numărului tot mai mic de autovehicule care se vindeau, pe fondul crizei economice care a încurajat importul de mașini second hand. Un an mai târziu, Dacia a devenit una dintre cele mai profitabile companii din România.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite