Top cinci abilităţi de care ai nevoie în piaţa muncii. Schimbări importante în cerinţele angajatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Abilităţi pe piaţa muncii FOTO Arhivă
Abilităţi pe piaţa muncii FOTO Arhivă

În domeniul recrutării de personal se face distincţia între „hard skills“ şi „soft skills“. Într-o piaţă a muncii tot mai fluctuantă, antrenarea abilităţilor de tip „soft“ devine o necesitate.

În cea mai recentă carte a istoricului Yuval Noah Harari, „21 de lecţii pentru secolul 21“, acesta vorbeşte şi despre abilităţile care le sunt tot mai necesare oamenilor pentru a fi activi în piaţa muncii.

„Nimeni nu ştie cum va arăta piaţa muncii în 2040 şi nimeni nu ştie ce să le predea tinerilor de astăzi. Este posibil ca mare parte din ceea ce înveţi la şcoală acum să fie irelevant când vei avea 40 de ani. Sfatul meu este să te axezi pe dezvoltarea echilibrului mintal şi a inteligenţei emoţionale. (...) Singura soluţie pentru oameni de a rămâne activi pe piaţa muncii este să înveţe continuu, pe tot parcurul vieţii. Schimbările sunt, de obicei, stresante, iar după o anumită vârstă, cei mai mulţi oameni le refuză. Stabilitatea este un lux în secolul 21. Pentru a face faţă stresului schimbărilor repetate, oamenii trebuie să fie echilibraţi psihic“, explică istoricul.

Pe de altă parte, pe piaţa muncii actuale sunt solicitate tot mai adesea abilităţi de tip soft, pe lângă cele tehnice. Potrivit resumegenius.com, o abilitate de tip soft este cea care defineşte caracterul angajatului şi care îl ajută să interacţioneze activ cu şefii şi colegii săi. Faţă de abilităţile tehnice, care pot fi asimilate în cadru instituţionalizat, cele de tip soft sunt legate de inteligenţa emoţională şi sunt antrenate în relaţiile pe care oamenii le au zi de zi. Din analiza specialiştilor în HR, de cele mai multe ori abilităţile soft ale angajaţilor sunt cele care fac diferenţa într-un business.

Cea mai importantă abilitate de tip soft, care poate fi exersată de oricine, este cea legată de comunicare. Este important ca angajaţii, mai ales cei aflaţi în poziţii de management, să poată comunica cât mai clar atât verbal, cât şi non-verbal, dar în acelaşi timp să aibă capacitatea de a asculta activ şi de a oferi feedback constructiv.

O altă abilitate de tip soft este cea a muncii în echipă, care implică, de asemenea, capacitatea de a delega responsabilităţi, de a respecta termene, de a media conflicte, atunci când ele apar, dar şi de a negocia şi accepta puncte de vedere diferite. Flexibilitatea este o altă abilitate legată de inteligenţa emoţională.

Totodată, creativitatea este o altă abilitate soft care urcă tot mai mult în top. Cu ajutorul acesteia, angajatul poate oferi soluţii inovative la problemele firmei. Această abilitate este strâns legată de rezolvarea de probleme, în care gândirea analitică şi cea creativă se întrepătrund.
 

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite