Cum s-a lucrat DN 76 Deva – Brad, şoseaua aflată în reabilitare de patru luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Traficul rutier de pe DN 76 Deva – Brad este aproape sufocat de numărul mare al porţiunilor de carosabil unde se circulă pe un singur sens, din cauza lucrărilor de reabilitare. Şoferii şi localnicii se plâng că în unele zone nu se mai lucrează.

Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură care au demarat în acest an în judeţul Hunedoara este reabilitarea DN 76, pe tronsonul Deva - Brad, parte a proiectului de modernizare a DN 76 Deva - Oradea. Lucrările au început în luna aprilie, iar drumul naţional a fost transformat până în prezent într-un imens şantier.

Chiar dacă proiectul este menit să schimbe cu totul faţa unuia dintre cele mai riscante drumuri hunedorene, DN 76, localnicii din satele hunedorene şi şoferii au găsit numeroase motive de nemulţumire. Cei mai mulţi reclamă faptul că trebuie să aştepte minute în şir la semafoarele amplasate în locurile unde se lucrează.

„Se circulă în condiţii de şantier şi am auzit o mulţime de şoferi nemulţumiţi că trebuie să aştepte la semafor, în timp ce în unele porţiuni marcate nu se lucrează. Practic, de la Deva la Brad ajungi să faci o oră şi jumătate”, spune Ion, un pensionar din Şoimuş, în faţa casei căruia opresc maşinile la semaforul montat de drumari.

Drumul semafoarelor

Alţi localnici se plâng de disconfortul creat de drumari şi spun că ar fi preferat ca proiectul să fie finalizat mai urgent. „Se lucrează încet, cătinel, dar ei ştiu mai bine ce trebuie să facă. Noi doar sperăm că lucrările la drum se vor încheia până anul viitor”, spune Marian D., un localnic din Câinelu de Jos, arătând spre şantierul instalat de constructori pe şoseaua din faţa casei sale.

În luna decembrie a anului 2013, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a transmis Comisiei Europene, cererea de finanţare a proiectului estimat la peste 200 de milioane de euro. Obiectivul principal al proiectului constă, potrivit CNADNR, "în supervizarea şi execuţia unor lucrări de reabilitare a unui drum naţional în zona de vest a României, în lungime de 171,6 kilometri şi reabilitarea a 44 de poduri si pasaje care să permită transportul de mărfuri şi pasageri".

După finalizarea lucrărilor de reabilitare a şoselei Deva – Brad – Oradea, programată pentru vara anului viitor, situaţia DN76 se va îmbunătăţi considerabil, potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România.

Platforma drumului va fi lărgită cu aproximativ un metru şi jumătate, pe unele porţiuni va fi introdusă banda a treia de circulaţie, traseul va fi corectat în zonele cu curbe periculoase, pentru a spori vizibilitatea pe care o au şoferii, iar suprafaţa de rulaj va fi îmbunătăţită. Valoarea proiectului de modernizare a şoselei depăşeşte 210 milioane de euro.   


Vă recomandăm şi:

VIDEO Cum a ajuns şoseaua Hunedoara – Caraş Severin să se oprească în pădure          

Un drum construit pe fonduri de la Uniunea Europeană se opreşte într-o pădure, la ieşirea din judeţul Hunedoara spre Caraş-Severin. Deşi a fost considerat o investiţie strategică menită să îi scoată din izolare pe localnicii care trăiesc în satele de munte din cele două judeţe, în Caraş-Severin nimeni nu a fost interesat de el.

Proiectul autostrăzii A1 e reclamat de CJ şi primăriile Deva şi Hunedoara. Motivul: cele două oraşe sunt izolate economic       

Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Deva şi Primăria Hunedoara solicită prim-ministrului, mai multor ministere şi parlamentarilor să găsească soluţia realizării unei intrări pe autostrada A1, din zona Hunedoarei şi Devei, altfel cele două municipii riscă să rămână izolate economic.

VIDEO Autostrada Deva – Ilia a intrat în şantier. Zeci de utilaje lucrează pe primii kilometri ai viitorului tronson al A1      

Al patrulea tronson al autostrăzii Lugoj – Deva se va întinde pe 22,1 kilometri, între Ilia şi Şoimuş (Deva). Lucrările la viitoarea autostradă au început cu decopertarea terenurilor pe care va fi construit terasamentul.

Autostrada şi drumurile modernizate au redus numărul tragediilor rutiere      

Numărul tragediilor înregistrate pe şoselele din judeţul Hunedoara a scăzut simţitor în 2013, faţă de anii precedenţi, potrivit Serviciului Poliţiei Rutiere Hunedoara. Motivul principal este infrastructura rutieră, modernizată în ultimii ani.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite