A început expertiza pe Autostrada Lugoj - Deva. Când va fi clarificată situaţia celor 21 de kilometri din Lotul 3
0Expertiza tehnică a celor 21 de kilometri din Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva va costa peste 133.000 de lei, a informat CNAIR.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat începerea expertizării Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva, efectuată de Institutul de Proiectări Transporturi Auto Navale şi Aeriene (IPTANA).
„La începutul acestei săptămâni CNAIR SA a semnat cu Iptana SA contractul de servicii „Realizarea Expertizei Tehnice a lucrărilor de drum proiectate şi executate în cadrul contractului Proiectare şi Execuţie Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361”". Valoarea contractului este de 133.200 lei fără TVA. În conformitate cu prevederile contractului, expertiza va dura de 40 de zile. În baza acestei expertize vor fi identificate soluţiile tehnice de remediere a neconformităţilor identidicate pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva”, a informat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
În prima etapă se vor căuta soluţii pentru deschiderea circulaţiei cu restricţii, iar în etapa a doua se vor efectua investigaţii de profunzime în baza cărora se vor identifica soluţii tehnice de remediere, se vor stabili cantităţile de lucrări şi materiale necesare şi se vor calcula valorile aferente acestora, mai informează CNAIR.
Din 12 august, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată. Data la care va fi deschisă autostrada rămâne incertă.
Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.
Vă recomandăm să citiţi şi: