Locuri unde poţi să-ţi rupi garantat maşina-n două în oraşul de la malul Dunării FOTOREPORTAJ
0Şoferii din Galaţi au identificat, în grupul pe care l-au făcut pe Facebook, zeci de străzi pe care asfaltul s-a surpat sau gurile de canalizare sunt rupte ori au fost furate. În unele cazuri, problemele sunt vechi de săptămâni, fără ca administratorii oraşului să ia vreo măsură.
Că jumătate din străzile din Galaţi sunt adevărate teste de încercare pentru maşini, o ştie cam tot şoferul băştinaş. Cine nu crede, este invitat să dea o tură prin zonele în care există căi rutiere cu parfum medieval, pe care Primăria nu le-a avut în vedere de câteva decenii după câte spun cei care-şi au domiciliul în apropiere.
Am aminti aici străzile praf şi pulbere din Micro 13 (în special Feroviarilor, 13 Decembrie şi Pictor Isser), din Valea Oraşului (să vedeţi ce dezastru este, bunăoară, pe străzile Griviţei şi Tăuni), din IC Frimu, Micro 17, Micro 39, Micro 20 şi enumerarea ar putea continua (fără a uita bucata de Centură din zona triajului CFR).
Însă dacă respectivele zone sunt deja marcate ca atare pe hărţile şoferilor, care le ocolesc în cunoştinţă de cauză, există pe străzile celui mai mare oraş românesc de pe Dunăre şi numeroase capcane, care s-au ivit, pervers şi cinic, mai ales în locuri în care, îndeobşte, asfaltul pare destul de în regulă. Reţetă sigură să-ţi faci praf maşina, cum s-ar spune.
Să mergem bunăoară în Micro 21, în zona „Cuptorul încins”. O gură de canalizare făcută praf (posibil de o maşină de mare tonaj, însă şi pentru că montarea ei s-a făcut foarte prost, după cum se poate observa din imaginile alăturate) a provocat, în prima fază, o avalanşă de înjurături din partea celor care şi-au rupt amortizoarele în ea. Asta până s-a întâmplat previzibilul şi o dubiţă a rămas pur şi simplu înţepenită acolo.
Cu totul remarcabilă a fost şi reacţia celebrilor alde „Dorel” de la Primărie, care, după producerea accidentului, au venit repede-repejor şi au pus un indicator pentru „acces interzis”, într-o tentativă patetică de a se disculpa, sub pretextul că şoferul n-ar fi respectat restricţia. Dovezile foto le demontează însă stratagema.
O situaţie enervantă este şi pe strada Siderurgiştilor (lăsând deoparte faptul că la intersecţia acesteia cu Gheorghe Doja este loc perfect pentru rupt maşina la trecerea peste liniile de tramvai). O canalizare pentru ape pluviale făcută (cum altfel?) de mântuală a făcut doi „pui”: două surpări în asfalt pe banda 1, ambele cu mare potenţial de a devenit prăpăstii.
Potrivit celor din Grupul Şoferilor din Galaţi (de pe Facebook), timp de trei săptămâni, nimeni de la Primărie nu s-a deranjat măcar să semnalizeze obstacolul (că poate de reparat e mai greu), care a fost marcat de megieşi, în disperare de cauză, cu nişte bucăţi din carton.
Câte sute de metri mai încolo, către Piaţa Energiei, o altă surpare în carosabil a fost cât pe ce să înghită o maşină. Interesat este că acolo tocmai ce se reparase, acum nici o lună, o surpare similară. „Reparat” e un fel de-a spune. Noua surpare arată că doar s-a aruncat nişte pietriş în groapă şi s-a turnat asfalt deasupra, fără să se înlăture cauza.
O surpare ce a generat o groapă de vreun metru şi jumătate adâncime este şi pe strada Gheorghe Doja. Este semnalizată cu o creangă şi pare locul ideal să rupi o roată la maşină. Un accident similar de teren este şi în zona Pieţei Ţiglina.
Şi în zona Liceului CFR, pe strada Aurel Vlaicu (unde infrastructura este refăcută acum doar doi ani, după ce mai fusese refăcută acum şase ani), lângă o gură de canalizare a apărut o surpătură lungă, cu două gropi foarte adânci la capete. Poziţionarea denivelărilor arată că sub asfalt există o surpare de mari dimensiuni, cel mai probabil din cauza lucrărilor de foarte proastă calitate la reţeaua de canalizare (că tot măreşte mereu tarifele compania publică Apă Canal SA, fără nicio justificare economică).
De altfel, aceeaşi cauză (adică lucrările de mântuială), a dus şi la apariţia unor surpături pe strada Română, exact acolo unde s-a săpat un şanţ pentru înlocuirea unor ţevi. Se vede treaba că astuparea a fost mai complicată decât săparea şanţului.
Canalizări rupte sau fără capace se pot descoperi pe străzile Calea Prutului, Portului, Română, Nae Leonard şi multe altele căci, oricât ne-am strădui, nu le putem şti pe toate. Noi, însă, avem scuza că nu e treaba noastră să identificăm şi să reparăm străzile cu probleme. Cei de la Primărie, cărora le plătim impozite şi taxe, oare ce scuză au?