Dezvăluiri incendiare. Afacerile necurate ale lui Necolaiciuc au legătură cu Galaţiul. Noua Gară este menţionată de DNA în lista cu afaceri dubioase

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit procurorilor anticorupţie, există suspiciuni că o parte dintre lucrările de la noua Gară din Galaţi au fost decontate în mod ilegal de către şefii de la CFR, în urma mai multor intervenţii şi pile. Se suspectează că însuşi Băsescu a interveni pentru ca omul de afaceri Dumitru Bucşaru, patronul Unirii Urziceni, să primească repede banii pe lucrările făcute.

Surprinzător, cazul lui Mihai Necolaiciuc, fostul director general al CFR (care tocmai a fost adus din SUA pentru a da socoteală pentru modul cum s-au evaporat 55 de milioane de euro din conturile societăţii), are ramificaţii şi la Galaţi.

Deşi acest aspect nu a fost elucidat încă pe deplin de către procurorii anticorupţie, există suspiciuni că o parte din  lucrările la noua Gară din Galaţi au fost decontate pe celebra filieră a preţurilor umflate cu neruşinare.

Conexiunea Galaţiului la acest dosar scandalos şi controversat trece pe o filieră destul de bizară, adică are legătură cu omul de afaceri Dumitru Bucşaru (patronul Unirii Urziceni). Potrivit DNA, Bucşaru a încasat sume importante de la CFR, cu largul sprijun al directorului general Necolaiciuc şi cu ajutor politic.

De altfel, Mihai Necolaiciuc trebuie să dea socoteală şi pentru modul în care a semnat contractele de modernizare sau de construire a unor imobile din patrimoniul CFR. Acestea, susţine DNA, au fost făcute nelegal cu sateliţi ai unor firme-căpuşă, din fondurile companiei destinate altor scopuri. Factura achiziţiilor - 24 de milioane de euro. Mihai Necolaiciuc, cu sprijinul altor angajaţi ai CFR, a făcut mai multe achiziţii publice şi a supraevaluat lucrările executate la Complexul Balneo-Sportiv Băneasa.

Paguba: 1,7 milioane de euro. Fostul director este acuzat că ar fi încălcat legea atunci când a achiziţionat materiale şi lucrări la Complexul Astoria Snagov, care au dus la un prejudiciu de aproape 18 milioane de euro. Astfel, el a încheiat un număr de 25 de contracte şi 20 de contracte adiţionale cu cinci firme. Patru dintre acestea erau controlate de omul de afaceri Dumitru Bucşaru, direct sau prin intermediul altor membri ai familiei.

Omul de afaceri Dumitru Bucşaru a intrat în atenţia opiniei publice după ce preşedintele Traian Băsescu a intervenit în favoarea unei societăţi controlate de acesta. Băsescu cerea, în aprilie 2005, rezolvarea unui diferend financiar legat de o datorie de 2,7 milioane de euro pe care Ministerul Transporturilor o avea la o altă societate a lui Bucşaru, Art Construcţii '92.

Datoria era pentru lucrările pe care societatea le executase la „Complexul Snagov", „Cantina-Restaurant MTCT", „Gara Obor", „Gara Galaţi", „Grădiniţa Witting" şi pentru „Modernizare Staţie CF Focşani la standarde europene".

Toate aceste lucrări sunt trecute de DNA pe lista celor suspectate de fraude.

Proiectul la gara nouă a demarat în 1990, dar a fost sistat în 1997, prin hotărâre de guvern, din lipsă de fonduri. Lucrările s‑au reluat în 2001, cu termen de finalizare 2005, prelungit ulterior până în 2006, cu finalizare în 2008.

Noua gară şi complexul feroviar aferent au fost cuplate, într‑un proiect mai amplu, cu electrificarea căii ferate Doaga ‑ Tecuci ‑ Barboşi. Pentru lucrările la Eurostaţie, fondurile au provenit dintr‑un împrumut mai mare, încheiat la nivel ministerial cu Credit First Suisse Boston International.

Galaţiului i‑au revenit aproximativ cinci milioane euro, pentru execuţia lucrărilor fiind desemnate societăţile UNICOM, pe partea de construcţii, şi ISAF Bucureşti, specializată pe instalaţii de electrificare şi centralizare căi ferate. Firmele lui Dumitru Bucşaru au avut calitatea de subcontractori pe o serie de lucrări auxiliare.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite