Podul de la Agigea se va închide de mai multe ori pe săptămână. Reparaţiile încep pe 26 octombrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul de la Agigea, închis de mai multe ori pe săptămână. FOTO Adrian Boioglu
Podul de la Agigea, închis de mai multe ori pe săptămână. FOTO Adrian Boioglu

Podul de la Agigea nu scapă neînchis. După ce au primit ordin de la premierul Victor Ponta să nu-l închidă pentru trei luni, constructorii au luat astăzi decizia să-l închidă cu porţia - între două şi patru ore, de trei ori pe săptămână.

Prefectul de Constanţa, Eugen Bola a avut luni o discuţie cu reprezentanţii constructorului şi ai proiectantului şi a ajuns la concluzia că podul trebuie închis între anumite perioade. Nu neapărat pentru că nu se poate circula pe el, ci pentru că toţi cei care circulă sunt în pericol să fie loviţi de obiectele sau părţile de cablu care sunt demontate din structura de rezistenţă a podului. 

"Între data de 23 şi 26 octombrie, timp de trei nopţi între ora 23.00 şi ora 4.45, podul va fi alternativ închis şi deschis câte 15 minute.

Începând din data de 26 octombrie, de la ora 9.00 până la ora 13.00 este prima zi când podul se închide total pentru a se lucra la a fi dată jos hobana, se scoate fasciculul afectat şi se introduce un fascicul nou" a precizat prefectul Eugen Bola.

Închiderea nu va fi operată în fiecare zi, ci doar trei zile pe săptămână, iar una dintre aceste zile va fi în week-end atunci când traficul este scăzut. Miercuri, 23 octombrie va fi anunţat programul acestor restricţii. 

"Nu în fiecare zi. Trei zile pe săptămână, una din zile va fi în week-end. Miercuri vom transmite către presă, către transportatori zilele. 

"Numai într-o situaţie cu totul deosebită poate să apară necesitatea stringentă ca o ambulanţă sau o autospecială de la ISU să treacă podul. Şi ambulanţa şi ISU şi-au organizat efectivele, maşinile, toate echipamentele tehnice de o asemenea manieră încât şi dacă podul este închis temporar - o zi, două, trei există aceleaşi mijloace de luptă în cazul ISU şi acelaşi tip de ambulanţe la nord de canal şi la sud de canal" a mai declarat Eugen Bola. 

Reprezentanţii constructorului spun că pe tot timpul lucrărilor hobana este suspendată de o macara. Hobana este fasciculul de cablu metalice care ţine toată greutatea podului. 

"Din cauza asta s-au luat cele 4 ore ca marjă de siguranţă. Există posibilitatea ca, depinde unde e cablul, că te întrerupi. Dacă abia ai început sau eşti pe urcare e aproape imposibil. Dar pe durata celor 4 ore se pot prevede situaţii în care, daca e un caz special, să poată fi tranzitat podul" susţine constructorul podului de la Agigea. 

Lucrările pentru reabilitarea podului sunt condiţionate şi de vreme. Dacă vântul bate cu o viteză de peste 10m/s sau dacă apar precipitaţii, ele vor fi întrerupte imediat şi asta va duce la prelungirea termenului alocat.

Dacă totul decurge conform programului, de la 1 ianuarie greutatea maximă admisă a vehiculelor va creşte de la 3.5 la 5 tone. Asta înseamnă că autocarele de mici dimensiuni sau maşinile de marfă ar putea să nu mai ocolească 100 kilometri pentru a ajunge în sudul litoralului.

Vă mai recomandăm

Toamna aduce modificări în Mersul trenurilor. CFR preia traficul rutier suspendat de pe Podul de la Agigea

Circulaţia pe podul Agigea va fi închisă de marţi din cauza unor lucrări de reabilitare. Care sunt rutele ocolitoare

INFOGRAFIE Podul de la Agigea se închide. Un drum de 10 minute va fi parcurs într-o oră şi jumătate

VIDEO Cel mai mare pod de tip hobanat din România. Noul pod rutier de la Agigea va face legătura între A2 şi A4 cu Portul Constanţa

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite