Ore remediale, nu vouchere pentru meditaţii. Ministrul Cîmpeanu, criticat de elevi
0Asociaţiile de elevi critică afirmaţiile Ministrului Educaţiei şi propunerea sa de a acorda vouchere pentru meditaţii.
Asociaţia Elevilor din Constanţa, Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov, Asociaţia Vâlceană a Elevilor, Asociaţia Elevilor din Mureş şi Asociaţia Elevilor din Bacău critică afirmaţiile Ministrului Educaţiei şi propunerea sa de a acorda vouchere pentru meditaţii.
Duminică, 20 iunie, Ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu a declarat la un post de televiziune „că elevii care au nevoie de pregătire suplimentară ar putea primi vouchere pentru meditaţii. Acesta a motivat propunerea prin prisma pierderilor educaţionale foarte mari care s-au întâmplat anul acesta.
Considerăm declaraţiile ministrului pline de ignoranţă, având în vedere faptul că pierderile educaţionale ar fi putut fi prevenite. Astfel, ministrul afirmă eşecurile sistemului de învăţământ şi existenţa unor lipsuri la nivelul activităţilor de predare”, spun asociaţiile de elevi.
Tot ei arată că există măsuri mai bune care ar putea ajuta elevii să îşi fixeze anumite noţiuni, precum crearea unor platforme online care să conţină materiale video cu lecţiile. Mai mult, fondurile acordate pentru asigurarea voucherelor ar putea fi folosite în vederea finanţării programului “Şcoală după şcoală”. Anul acesta, plăţile pentru profesorii care realizează ore remediale au întârziat timp de două luni şi jumătate, din cauza întârzierii semnării contractului de finanţare al proiectului.
„În acest sens, solicităm Ministrului Educaţiei să nu iniţieze un program de acordare a voucherelor pentru meditaţii, ci să se axeze pe finanţarea programelor de ore remediale şi pe asigurarea unui act educaţional de calitate în fiecare unitate de învăţământ, astfel încât acestea să nu fie necesare”, arată asociaţiile de elevi.
Ariana Dudună, preşedinte Asociaţiei Elevilor din constanţa spune că i se pare inimaginabil faptul că Ministrul Educaţiei afirmă că este conştient de inechităţile din sistemul de învăţământ şi de lipsa calităţii actului de predare „doar că, în loc să acţioneze în vederea stopării acestor fenomene, acesta decide să perpetueze şi încurajeze consecinţele lor. Obiectivul actual ar trebui să fie asigurarea unui act educaţional de calitate, astfel încât meditaţiile să nu mai fie necesare, nu creşterea accesului la ele”.
Citeşte şi:
Evaluarea Naţională 2021. Mesajul Patriarhului Daniel pentru elevii care intră în examene
Scandal la Teatrul de Operă şi Balet din Constanţa. „Am încasat-o pentru că am purtat mască”