Istoria primului aeroport al Constanţei. În perioada interbelică, ruta Bucureşti-Constanţa-Balcic era cea mai circulată
0Povestea aeroportului a început la sfârșitul anului 1931. Proiectul, realizat de arhitectul Constantin Draga, avea aerogară, depozit de benzină, stație radar şi hangar.
Aeroportul a fost inaugurat la 16 august 1934, în prezenţa Regelui Carol al II-lea, a Marelui Voievod de Alba-Iulia- viitorul Rege Mihai. S-a oficiat un serviciu religios, iar apoi au luat cuvântul Horia Grigorescu- primarul Constanţei, Radu Irimescu- subsecretar de stat al aerului şi Regele Carol al II-lea.
Prin poziţia sa de terminus feroviar european şi nod naval major, Constanţa era unul dintre cele mai importante oraşe din Români. Prin urmare, se accelerează conexiunile aeriene ale oraşului cu Vestul Europei. Linia aeriană Bucureşti-Constanţa-Balcic, deschisă la 25 iulie 1931 de avioanele Junkers, era cea mai circulată dintre liniile aeriene interne.
În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, aeroportul a fost folosit ca bază de operațiuni de către Armata Germană. După intrarea rușilor în țară, s-a interzis folosirea lui, iar după plecarea Armatei Roşii, Aerogara era deja abandonată. Autoritățile comuniste tocmai construiseră un aeroport militar la Mihail Kogălniceanu.
La 3 mai 1960, prima aeronavă civilă a aterizat pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, acesta fiind condus de generalul cu trei stele Constantin Gheorghe (1921-2017).
Vă mai recomandăm: