Digul de larg al Portului Constanța, proiectat de Anghel Saligny, a fost consolidat

0
0

Lucrările de consolidare a digului de larg al Portului Constanţa au fost finalizate. Segmentul de dig face parte din vechiul port proiectat de către inginerul de excepție Anghel Saligny.

Digul din Portul Constanța FOTO APMC
Digul din Portul Constanța FOTO APMC

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a anunţat că pentru anularea efectelor care au condus în timp la starea de degradare a digului de larg, pe porțiunea de la Poarta 1 până în dreptul danei 0, au fost necesare lucrări de modernizare și consolidare a zidului de gardă, pe o lungime de 706 metri.

Lucrările s-au executat pe întreaga înălțime a zidului interior și pe zona de mijloc a paramentului exterior, care nu au fost reparate în ultimii ani.

Segmentul respectiv de dig face parte din vechiul port proiectat de către Anghel Saligny.

Execuția lucrărilor de modernizare a digului de larg - Dana 0 a durat 36 luni, valoarea contractului fiind de 3.046.075,25 lei, finanțată din fondurile proprii ale CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Lucrările de construcție a Portului Constanța au început la 16 octombrie 1896. În piatra de temelie a fost depus, de către Regele Carol I, documentul care consfințea „întemeierea unui port la țărmurile vechiului Pont Euxin, unde din veacurile cele mai îndepărtate comerțul a găsit un loc de adăpost, unde atâtea monumente istorice ne aduc aminte vechea dominație a strămoșilor noștri români și unde s-a sfârșit poetul Ovidiu“.

Constanța, între primele porturi europene în perioada interbelică

Lucrările de construcție au început după proiectul inginerului I.B. Cantacuzino și au fost continuate cu modificările propuse de alți doi ingineri români de excepție: Gheorghe Ducă și Anghel Saligny. În anul 1899, conducerea lucrărilor portuare a fost preluată de Anghel Saligny, constructorul podului de la Cernavodă.

Până în 1909, când a fost inaugurat oficial Portul Constanța, s-au efectuat lucrări de dragaj, au fost ridicate digul de larg, cel de intrare, cel de sud și cheurile, au fost construite șase bazine, rezervoarele de petrol și, nu în ultimul rând, silozurile. Pornind de la aceste dotări, portul Constanța a operat în 1911 peste 1,4 milioane tone mărfuri.

Portul Constanța la începuturile sale Colecție APMC
Portul Constanța la începuturile sale Colecție APMC

În perioada interbelică s-au adăugat platformei portuare noi elemente de infrastructură, precum uscătoria de porumb, clădirea administrației portuare, bursa, docul plutitor, iar traficul atinge 6,2 milioane tone în 1937, cifră care situa Constanța între primele porturi europene, conform APMC.

Constanţa


Ultimele știri
Cele mai citite