Autostrada Soarelui: AMR două săptămâni! La 30 iunie se deschide ultimul tronson Cernavodă - Medgidia - Murfatlar

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Soarelui, ultimul tronson Cernavodă-Medgidia-Murfatlar
Autostrada Soarelui, ultimul tronson Cernavodă-Medgidia-Murfatlar

Mai sunt două săptămâni, iar românii îşi vor vedea un vis cu ochii: vor călători între Bucureşti şi Constanţa pe Autostrada Soarelui. Ultimul tronson care mai era de executat, Cernavodă – Medgidia – Murfatlar, va fi deschis circulaţiei la data de 30 iunie.

Traficul între Cernavodă şi Murfatlar se va desfăşura pe o singură cale, cu două sensuri.

La fel s-a procedat şi în cazul tronsonului Murfatlar - Valu lui Traian - Agigea (unde Autostrada Soarelui se îmbină cu Varianta de ocolire a Constanţei). La finele lui iulie 2011 au fost inauguraţi cei 21 de kilometri, iar timp de două luni circulaţia s-a desfăşurat pe o singură cale, cu două sensuri pentru dus şi pentru întors.

La finele lui septembrie 2011 a fost deschisă traficului şi cealaltă cale de mers, astfel că pe autostradă s-a putut circula pe patru benzi - către Constanţa şi către Bucureşti.

GALERIE FOTO DE LA VALEA DACILOR-MEDGIDIA



Pe distanţa de 36 de kilometri dintre Cernavodă şi Murfatlar, şoferii şi motocicliştii vor trebui să fie la fel de atenţi ca pe vechiul drum dintre Cernavodă şi Constanţa, DN22c, unde se circula pe câte una-două benzi pe sens, fără parapeţi de siguranţă între sensurile de mers.

Măsurile de precauţie trebuie să fie însă sporite, deoarece regimul de viteză mărită face ca deplasarea să fie mai greu de controlat. Limita de viteză va fi stabilită, în funcţie de condiţiile de drum, de Poliţia Rutieră şi de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa.

Valea Dacilor, liber la trafic!

La ultimul tronson al autostrăzii se lucrează intens şi se munceşte deja la marcajele rutiere din zona Valea Dacilor - Medgidia, acolo unde este un important nod rutier. Zona are două sensuri giratorii, unul spre Siminoc-Murfatlar, celălalt spre Valu Traian-Agigea.

Pentru locuitorii zonei adiacente tronsonului de autostradă Cernavodă – Medgidia – Murfatlar, ieşirea la o arteră principală de transport va fi mult simplificată. Sunt localităţi situate la depărtare de 40-50 de kilometri de un drum naţional, cărora şi construirea Canalului Dunăre – Marea Neagră le-a tăiat accesul la şosea.

Acesta era stadiul lucrărilor în luna mai

„Sperăm să finalizăm prima cale a tronsonului la 30 iunie, singurul impediment ar fi condiţiile atmosferice, vremea care să ne împiedice să respectăm graficul. Ba e caniculă, ba e ploaie...“, spune managerul de proiect Cristian Becheru, reprezentantul consorţiului Astaldi Spa – Max Boegl ce construieşte tronsonul.

Cu certitudine, la 30 iunie va fi deschisă circulaţia prin nodul rutier de la Valea Dacilor. Accesul de intrare în autostradă de la Murfatlar, ce fusese amenajat provizoriu, va fi desfiinţat cu această ocazie. În zilele următoare, întreg tronsonul va fi disponibil traficului rutier.

Accesorizarea, în partea a doua a anului

Execuţia la tronsonul Cernavodă-Medgidia a început la finele lui 2011 şi va fi finalizată în ianuarie 2013. În intervalul iulie 2012 – ianuarie 2013 se va lucra la toate elementele de siguranţă rutieră de pe tronsonul de autostradă, la semnalizare, la indicatoare, la panouri de avertizare, parcări, refugii şi grupuri sanitare, precum şi staţiile PECO de pe traseu. Nu vor exista alte staţii de taxare pe Autostrada Soarelui, în afară de cea de la Feteşti.

Asfaltul, garantat 4 ani

Tronsonul Cernavodă - Medgidia (20 de kilometri) continuă cu segmentul Medgidia - Murfatlar (16 kilometri), ce face legătura cu tronsonul Murfatlar - Valu lui Traian (14 kilometri). De la Valu lui Traian, drumul spre litoral continuă cu Varianta de ocolire a Constanţei (7 kilometri), ce iese în nodul rutier de la Agigea de pe şoseaua Constanţa - Mangalia (DN 39).

Cum a fost inaugurarea tronsonului Murfatlar - Valu lui Traian - Agigea

Pe noul tronson dintre Cernavodă şi Medgidia, constructorul garantează şoferilor un asfalt foarte bun pentru următorii patru ani. Garanţia asfaltului s-a dublat faţă de contractele anterioare. 

Parcurs Bucureşti – Constanţa: 1 oră şi 51 de minute

O dată cu finalizarea Autostrăzii Soarelui, timpul de călătorie între Bucureşti şi Constanţa va fi redus de la 2 ore şi 30 de minute, la 1 oră şi 51 de minute.  Limita maximă a vitezei de deplasare va creşte de la 100 de kilometri/oră (în afara localităţilor) la 130 de kilometri/oră pe autostradă.

Cât a costat întregul tronson Cernavodă - Constanţa


Valoarea totală a acestui proiect este de 1.486.158.338 lei (fără TVA), dintre care 297.232.537 lei reprezintă contribuţia nerambursabilă a Uniunii Europene prin Fondul de Coeziune, diferența fiind asigurată de Guvernul României (de la bugetul de stat) și alte surse de finanțare (BEI).

Autostrada Soarelui, ultimul tronson Cernavodă-Medgidia-Murfatlar Autostrada Soarelui, ultimul tronson Cernavodă-Medgidia-Murfatlar Autostrada Soarelui, ultimul tronson Cernavodă-Medgidia-Murfatlar
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite