VIDEO Cluj: O familie din Bucureşti s-a blocat în autoturismul care fusese ridicat pentru parcare ilegală

Călin şi Roxana Ispravnic, împreună cu băiatul în vârstă de 8 ani, lângă autoturismul ridicat

O familie din Bucureşti, formată din soţ, soţie şi doi copii şi aflată în trecere prin Cluj-Napoca, s-a blocat în autoturismul care fusese ridicat pentru că era parcat neregulamentar, oamenii petrecând noaptea de marţi spre miercuri în maşină, în curtea Regiei Autonome a Domeniului Public Cluj.

Directorul RADP Cluj, Ioan Morocăzan, a declarat că maşina unei familii din Bucureşti, care era parcată neregulamentar în Piaţa Mihai Viteazu, a fost ridicată, marţi după-amiază, de angajaţii regiei. În timp ce maşina era transportată spre locul de depozitare, iar autospeciala Serviciului Ridicări era oprită la un semafor în zona Teatrului Naţional, patru persoane au urcat pe platformă şi s-au închis în autoturism.

O familie din Bucuresti a petrecut 20 de ore in sediul RADP Cluj

CLICK AICI PENTRU MAI MULTE POZE CU FAMILIA ISPRAVNIC

"Ne-au transportat ca pe nişte animale"

Aventura lui Călin (42 de ani) şi Roxana (36 de ani) Ispravnic a început marţi după amiaza în jurul orei 18.00, când proaspăt întorşi dintr-o vacanţă petrecută în Bucovina, au decis să se oprească şi la Cluj-Napoca să viziteze oraşul. Cei doi, însoţiţi de copiii lor, Adrian (8 ani) şi Alexandra (9 ani), urmau să ajungă la Bucureşti. Au parcat maşina în zona Pieţei Mihai Viteazu, unde Călin recunoaşte că oprirea era interzisă, dar numai între orele 9 şi 18.00.

Cei doi au refuzat să plătească taxa de 415 de lei cerută de angajaţii RADP pentru a li se returna autoturismul şi au ales să-şi petreacă noaptea în curtea instituţiei, dormind în maşină. Ei şi-au bazat refuzul plăţii pe o hotărâre de Consiliu Local a municipiului Cluj-Napoca care precizează că dacă contravenientul doreşte achitarea taxei pe loc plăteşte numai 240 de lei fără TVA.

„Eu aveam posibilitatea să plătesc în oraş o sumă mult mai mică pentru că eu găsisem maşina înainte de a fi adusă aici. Acuma sunt obligat să plătesc cheltuieli de depozitare. Am crezut că dacă rămân în maşină eu pot să plătesc mai puţin şi să plec în acel moment, fără a fi nevoit să mai stau cât am stat. Am rămas în maşină că doar nu era s-o las aici la RADP şi să plec. Ieri nu am avut bani să plătesc amenda. Am făcut rost de abia astăzi. Ieri era destul de târziu să fac rost de bani, era trecut de ora 22.00, când încă încercam să găsesc înţelegere la autorităţi şi la poliţie. Am dormit în maşină, în oraşul primarului Boc", a declarat Călin Ispravnic.

„N-ar fi fost atât de rău dacă fetiţa nu ar fi fost bolnavă. Eram în vizită, veneam din Bucovina, mergeam spre Bucureşti şi am vrut să vizităm şi acest oraş pentru că am mai fost şi este frumos. Am parcat în Piaţa Mihai Viteazu lângă un fast food, scria «oprirea interzisă» între orele 9 şi 18.00. Era ora 18.10 când am plecat noi de la maşină. Am văzut maşina oprită pe platformă în dreptul Teatrului Naţional când noi făceam fotografii, ne-am urcat cu toţii cât a fost maşina oprită la semafor, este maşina noastră. Ne-au transportat ca pe nişte animale. Sincer nu aş fi plecat, aş fi vrut cum să vedem cum se rezolvă problema într-un fel sau altul, dar fetiţa este bolnavă. Cel mai deştept cedează", a precizat şi Roxana Ispravnic.

RADP: Maşina nu poate fi dată jos de pe platformă dacă sunt pasageri

Angajaţii Serviciului Ridicări au încercat să discute cu familia blocată în maşină, dar fără rezultat. Cu toate că în maşină se aflau doi copii minori, dintre care unul bolnav, angajaţii RADP le-au oferit timp de mai bine de 12 ore numai o sticlă de apă de 2 litri. În cursul nopţii de marţi spre miercuri, oamenii din autoturism au mers la toaletă pe rând, astfel încât tot timpul să rămână cineva în maşină. Reprezentanţii Protecţiei Copilului din cadrul Primăriei Cluj-Napoca au ajuns, miercuri, la sediul RADP Cluj şi copiii au fost duşi, împreună cu mama, la o pensiune, în timp ce tatăl a rămas în autoturism.

"Autoturismul nu poate fi coborât de pe platformă dacă în el sunt pasageri. Ei trebuie să plătească taxa la momentul în care discutăm astăzi, în valoare de 415 de lei. Ca să vă arătăm bunăvoinţa noastră, colegii mei v-au adus o sticlă de apă", i-a transmis directorul RADP, Ioan Morocăzan, lui Călin.

„Cei de la RADP mi-au zis că am de plătit 415 lei, deşi eu zic că ar trebui să plătesc mai puţin. Eu nu contest în momentul acesta amenda, până nu mă întorc la locul de unde mi-au ridicat maşina, eu altceva contest, faptul că s-a dispus măsura ridicării şi în momentul în care eu am apărut şi maşina nu ajunsese aici ar fi trebuit să mi-o restituie în acel moment, nu să fiu nevoit să ajung şi aici şi să plătesc cheltuielile de depozitare. Aceasta este de fapt problema", a mai adăugat Călin.

După mai bine de 20 de ore de stat în maşină, Călin şi Roxana au părăsit sediul RADP în jurul orei 13.00, după ce au achitat integral amenda în valoare de 415 lei. Cei doi sunt decişi să dea în judecată atât instituţia, cât şi primăria pentru recuperarea prejudiciului.