Transport european în România? Ministrul Ioan Rus estimează că regiunile istorice vor fi conectate rutier şi feroviar în patru ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Interconectivitatea între regiunile istorice s-ar putea rezolva în următorii patru ani, atât din punctul de vedere rutier cât şi feroviar, a declarat ministrul Ioan Rus la Cluj. Aceasta înseamnă o serie de autostrăzi şi legături feroviare la standarde europene, inclusiv în ceea ce priveşte viteza locomotivelor.

Masterplanul general de transport va fi aprobat de Comisia Europeană la sfârşitul lunii mai, a susţinut Ioan Rus la Cluj. El a însoţit-o, miercuri, pe Corina Creţu,  comisarul european pentru politici regionale, la o vizită la lotul 4 al şantierului autostrăzii Turda - Sebeş. „Noi am trimis răspunsuri la toate observaţiile pe care CE le-a avut la Masterplanul general de transport, sperăm ca în cel mai scurt timp, până la finalul lunii mai, să primim aprobarea finală şi să se semneze programul de infrastructură mare în România, acela fiind momentul în care ştim sumele pe care le avem la dispoziţie şi putem prioritiza”, a susţinut Rus. 

„Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care le avem, am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional. Şi nu vorbesc doar de transportul rutier, în paralel avem investiţii mari şi în transportul feroviar, care are un rol important în dezvoltarea economică”, 

Ioan Rus, ministrul Transporturilor

Patru ani pentru conectarea reginilor istorice

Rus a avansat şi mai multe termene de finalizare ale unor proiecte din masterplanul de tranport. „Vom putea circula pe Autostrada Transilvania de la Cluj la Borş , la finalul lui 2017. De la Sibiu la Nădlac vom putea circula în  2016 la sfârşit”, a susţinut Rus. În ceea ce priveşte legătura Braşov-Mureş, Rus a susţinut că se caută mai multe soluţii, având în vedere că lucrarea nu se poate finanţa din fonduri europene. Rus a mai susţinut că zilele acestea vor începe şi lucrările la Piteşti - Sibiu şi la Comarnic - Braşov. „Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care le avem, am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional. Şi nu vorbesc doar de transportul rutier, în paralel avem investiţii mari şi în transportul feroviar, care are un rol important în dezvoltarea economică”, a spus Rus. El a precizat că în 4-5 ani, viteza de circulaţie feroviară în România va ajunge la standardele UE. 

16,5 miliarde de euro pentru infrastructură 


Comisarul pentru politici regionale, Corina Creţu, a susţinut că Programul Operaţional pentru Infrastructură Mare prevede cel mai mare pachet financiar de până acum – 9,5 miliarde de euro pentru investiţii în transport, mediu şi energie. "Pe lângă banii care vin de la CE avem şi 7 miliarde de euro alocaţi de la bugetul de stat. În Masterplanul de transport avem şi 7 aeroporturi internaţionale, 10 porturi dunărene şi 14 centre intermodale”, a mai spus Ioan Rus. „Pentru priorităţile României fondurile acestea nu vor fi suficiente, dar e un pas înainte”, a arătat Creţu.


Masterplan  până în 2030
 

România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Masterplanul de transport. Proiectele de autostrăzi incluse în Masterplan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor. În plus, Masterplanul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

Citeşte şi

Ioan Rus despre masterplanul de transport: între 2014 şi 2020 vom folosi 6 miliarde de euro din bani europeni

Autostrăzi 2015. „Autostrada Dacia“ şi Comarnic-Braşov vor demara anul acesta. Ce alte proiecte de infrastructură sunt prioritare în 2015

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite