Cu 250.000 de lei, Consiliul Judeţean a cumpărat o porţiune din DN3. Cum va arăta zona după modernizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Porţiunea de drum cuprinseă între Piscicola şi intrarea în oraş a fost cumpărată de CJ FOTO Facebook/CJC
Porţiunea de drum cuprinseă între Piscicola şi intrarea în oraş a fost cumpărată de CJ FOTO Facebook/CJC

Consiliul Judeţean Călăraşi a cumpărat o porţiune din drumul naţional 3, aflat în proprietatea Siderca, cu 250.000 de lei, una dintre principalele artere care ajunge la limita cu municipiul Călăraşi. Practic, este vorba despre o porţiune din DN3, Piscicola-intrarea în oraş care urmează să fie modernizată şi care trecea prin fosta platformă siderurgică.

„Consiliul Judeţean Călăraşi a cumpărat drumul uzinal Siderca. Vorbim de porţiunea de drum Piscicola - intrarea în municipiul Călăraşi (ieşirea din poarta fostului combinat). În scurt timp urmează să fie demarate lucrările de modernizare”, au anunţat reprezentanţii Consiliului Judeţean Călăraşi.

Încă de anul trecut, consilierii judeţeni au aprobat proiectul de hotărâre pentru cumpărarea a două loturi de drum, investiţie necesară pentru realizarea unei infrastructuri de transport rutier, în condiţiile în care municipiul Călăraşi este localitate de frontieră la graniţa româno – bulgară. „Având în vedere faptul că dezvoltarea judeţului presupune investiţii pe termen mediu şi lung, investiţii care, în principal, au caracter edificator, considerăm necesară achiziţionarea terenurilor, reprezentând drum de utilitate publică, pentru realizarea unei infrastructuri de transport rutier”, se arată în proiectul de hotărâre supus aprobării.

"Lucrările la Drumul Siderca presupun, printre altele, lărgirea carosabilului la patru benzi, montarea separatarelor de drum, a indicatoarelor rutiere, trasarea marcajelor rutiere şi instalarea panourilor indicatoare. Va fi o investiţie de aprox. 500 de mii de euro, din bugetul Consiliului Judeţean Călăraşi pentru municipiul Călăraşi", a anunţat Vasile Iliuţă, preşedintele CJ Călăraşi.

Reţea europeană de transport

În prezent, transportul rutier nu asigură deschiderea necesară unei cooperări transfrontaliere şi conectarea judeţului Călăraşi şi implicit regiunilor adiacente, la reţeaua europeană de drumuri. "Un element important al dezvoltării economico-sociale este conectarea Călăraşiului la magistrala IV de transport rutier, europeană.

calarasi drum piscicola

Totodată, una dintre posibilităţile pentru atragerea investitorilor este crearea unei infrastructuri de transport care să realizeze descărcarea fluxurilor ridicate de trafic (sezon estival, week-end sau interdicţii pe alte rute care leagă Ucraina de sud – estul Europei-coridorul Pan European de transport IV) din DN21 către DN3 pentru a asigura rezolvarea acestei probleme deosebit de importante pentru participanţii la trafic din judeţele Ialomiţa şi Călăraşi, precum şi pentru cei aflaţi în tranzit care se îndreaptă către Constanţa, Bulgaria şi Grecia”, a explicat Vasile Iliuţă, preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi. Terenurile sunt achiziţionate de la Siderca SA, prin lichidator judiciar, societatea fiind în insolvenţă.

calarasi drum piscicola

Primăria amenajează un teminal intemodal

Iniţiativa Consiliului Judeţean nu a rămas fără ecou. Primarul oraşului, daniel Ştefan Drăgulin a salutat iniţiativa de cumpărare şi de modernizare a drumului uzinal de pe fosta platformă Siderca, unul dintre principalele drumuri care ajunge la limita UAT Călăraşi, anunţând că în scurt timp şi Primăria va demara reabilitări în zonă.

calarasi drum

„Vreau să punctez faptul că acest proiect vine să completeze două proiecte importante pe care Primăria Municipiului Călăraşi le va implementa cu ajutorul fondurilor europene de pe Axa 4 a Regio 2014-2020. Este vorba de modernizarea străzii Bucureşti (stradă care se continuă cu drumul uzinal pe care CJC îl va moderniza) şi de amenajarea unui terminal intermodal. Intrarea în oraş va avea, în viitorul apropiat, o altă identitate!”, a spus primarul oraşului.

100 de milioane de dolari, pe apa Sâmbetei

Inaugurat în 1979 după ce a fost accesat un credit internaţional de peste 100 de milioane de dolari, combinatul siderurgic a fost unul din visele măreţe ale lui Ceauşescu. Înălţat pe o suprafaţă de 650 de hectare, acesta a fost cotat, în anii 80, ca unul dintre cele mai importante din sud-estul Europei în care se producea şină de cale ferată. Imediat, după Revoluţie a fost privatizat, apoi demontat bucată cu bucată şi vândut la fier vechi.  În prezent aici funcţionează o oţelărie electrică şi un laminor. Combinatul din Polonia, construit în acelaşi timp cu cel de la Călăraşi, produce oţel şi astăzi.

Anii de glorie

Platforma siderurgică de pe malul Borcei producea, înainte de anii 90, 200.000 de tone de oţel pe an şi avea 6.000 de angajaţi. Imediat după Revoluţie, din combinatul siderurgic au fost privatizate părţile viabile, în prezent existând patru mari societăţi: Sidertrans, Martifer, Donasid, cea mai puternică firmă care produce profile din fier, şi Donalam.

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite