Scandal între o reşedinţă de judeţ şi comuna alăturată. Primar: Înfiinţez propria firmă de transport călători

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sunt tensiuni între Primăria Buzău şi Primăria comunei Mărăcineni, lipită de municipiu, pe tema transportului public local. Pus să contribuie la subvenţionarea societăţii de transport public din oraş, condiţie pentru a menţine traseele din zona rurală, administraţia locală din Mărăcineni ameninţă că iese din asociere şi îşi înfiinţează propriul serviciu de transport.

UPDATE În şedinţa Adunării Generale a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitare „Buzău-Mărăcineni”, în care s-a discutat problema subvenţiei pe care urmează să o plătească primăriile comunelor membre A.D.I., s-a decis ca localitatea Mărăcineni să plătească lunar o subvenţie de numai 10.000 de lei, faţă de 69.000, cât i se cerea iniţial.

Reduceri mari au fost obţinute şi de celelalte 17 comune în care operează Trans Bus, prin intrarea în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitare, cu o participare de câte 33%, a Primăriei Buzău şi Consiliului Judeţean Buzău.

Comuna Mărăcineni şi-ar putea înfiinţa propria firmă de transport, din cauza sumei mari pe care societatea Primăriei Buzău, Trans Bus SA, o solicită primăriei din localitate.

Începând de anul acesta, pentru ca autobuzul liniei 2 de la Trans Bus, care deserveşte comuna, să mai ajungă în localitate, Primăria Mărăcineni ar trebui să scoată anual din vistierie aproape 830.000 de lei, sumă la care se adaugă şi subvenţia pentru biletele elevilor.

Primarul din Mărăcineni, Constantin Dumitru, speră să obţină o recalculare a subvenţiei din partea Trans Bus, dar nu exclude nici înfiinţarea unei firme de transport local, în cazul ruperii înţelegerii cu firma Primăriei Buzău.

Această opţiune, spun autorităţile din municipiul Buzău, ar fi în defavoarea navetiştilor din localitatea vecină. 

Maşinile primăriei Mărăcineni, în cazul în care aceasta va înfiinţa propria firmă de transport, nu vor putea merge decât până la Autogara Nord, de la intrarea în oraş, de acolo călătorii urmând să circule tot cu autobuzele Trans Bus.

În ultimii ani, Trans Bus s-a extins în 18 comune buzoiene, însă criza generată de COVID-19 a afectat activitatea firmei de transport în comun.

În acest moment, sunt puse în pericol numeroase linii extraurbane, pentru că primarii comunelor apropiate Buzăului nu au banii necesari sau nu îşi permit cheltuirea unor astfel de sume pentru subvenţia la transport.

Citeşte şi:

Tineri fugiţi din izolare, sancţionaţi după ce au fost găsiţi într-o parcare. O ceartă între ei a atras atenţia unor poliţişti

„Biblia“ vaccinului anti-COVID, tradusă pe înţelesul oamenilor de către preoţi 

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite