Primele excavări făcute de constructorii turci pe segmentul lipsă al Autostrăzii Moldovei VIDEO
0Imagini filmate cu drona pe ultimul dintre șantierele deschise ale Autostrăzii Moldovei au fost publicate, marți, 26 martie 2024, de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău. Este vorba despre lotul 3 Pietroasele – Mizil, unde utilajele au intrat în acțiune la începutul acestei luni.
Stadiul efectiv este cel de organizare de șantier, transmit reprezentanții Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău. Filmarea făcută cu ajutorul unei drone arată cum autostrada începe deja să prindă contur și lângă Buzău, terenul fiind deja conturat pentru lucrările care vor urma.
Constructorii turci desemnați să realizeze cei aproape 14 kilometri din Autostrada Moldovei (A7), segment care ocolește municipiul Buzău prin est, au început lucrările pe 1 martie 2024. Acestea au fost blocate aproape doi ani, din cauza contestațiilor dintre constructori.
În prima etapă se pregătește terenul pentru viitorul nod dintre A7 și Șoseaua Buzău – Brăila. Săptămâna viitoare vor începe lucrările și dinspre Pietroasele (Buzău), acolo unde se face joncțiunea cu lotul la care lucrează o firmă din Bulgaria.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a făcut o primă verificare în organizarea de șantier de pe A7, lotul Pietroasele – Buzău, unde lucrează asocierea de constructori din Turcia Nurol – Makyol.
Potrivit CNAIR, ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis pe 1 martie 2024, iar constructorul are la dispoziție 20 de luni pentru lotul de 14 kilometri dintre Pietroasele/Spătaru și Buzău.
„Pe sectorul cu o lungime de 13,9 km, lucrările au început pe data de 1 martie 2024, așa cum era prevăzut în contract. Asocierea de constructori turci Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi – Makyol Inșaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi are la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei (fără TVA) pentru finalizarea lucrărilor”, a transmis CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.
Asocierea de constructori din Turcia va lucra și cu subcontractori români, până la 80% din personal, a spus reprezentantul constructorului, în februarie 2024, cu ocazia semnării contractului pentru primul lot al Autostrăzii Unirii.
Zilele trecute, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe șantierul A7 în zona Adjud, Vrancea, declara despre acest tronson de autostradă că va fi gata în mod clar în 2026, adică la termenul final al lucrărilor. Nu este exclusă însă nici varianta să fie gata mai devreme. El a precizat că progresul înregistrat pe loturile dintre Ploieşti şi Buzău este între 55 şi 60%.
„Dintre 13 tronsoane ale autostrăzii A7 de la Ploieşti la Paşcani, se lucrează pe toate 13. Conform contractelor, pe patru dintre ele ar trebui să se termine lucrările anul acesta. Adică pe primele două loturi de la Ploieşti la Buzău şi pe loturile 1 şi 4, între Buzău şi Focşani”, a declarat Sorin Grindeanu.
Pe primele două loturi ale A7, între Ploiești și Pietroasele, lucrează asocierile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace. Constructorii trebuie să termine cei 49 de kilometri în această toamnă, cu descărcare provizorie lângă satul Spătaru, în lipsa lotului 3.
Lucrarile de pe tronsonul 4 al Autostrăzii Buzău – Focșani sunt cele mai avansate de pe toate șantierele A7. Între Mândrești, Munteni și Focșani, lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 29%.