Trotuarele din Bucureşti vor fi îngropate în zăpadă şi în această iarnă. Câte utilaje pentru curăţarea lor au fost cumpărate în ultimii zece ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În fiecare iarnă, bucureştenii se lovesc de aceleaşi probleme, iar deszăpezirea trotuarelor rămâne în continuare unul dintre cele mai mari obstacole pentru autorităţi. „Adevărul“ vă spune cum s-au pregătit anul acesta primăriile din Bucureşti pentru a întâmpina ninsoarea.

Până la sfârştiului anului nu sunt şanse mari să ningă puternic în Bucureşti, după cum arată prognoza meteo. Chiar şi aşa, se pare că în luna ianuarie în Capitală o să ningă, iar reprezentanţii firmelor care deszăpezesc străzile oraşului vor fi nevoiţi să înfrunte o nouă rundă de luptă cu zăpada. De ani buni însă, cea mai mare problemă sunt trotuarele care rămân acoperite de nămeţi de fiecare dată când ninge, pentru că utilajele care are trebui să le cureţe aşa cum se întâmplă şi cu partea carosabilă nu sunt suficiente.

Astfel, în Sectorului 1 al Capitalei, aproximativ 90 de utilaje şi cel puţin 300 de persoane zilnic sunt pregătite pentru deszăpezirea şi combaterea poleiului pe arterele din acest sector, în sezonul rece. Potrivit programului de deszăpezire, aprobat de Consiliul Local Sector 1, compania Romprest, prestatorul serviciului de deszăpezire din Sectorul 1, va interveni pe cele 1.159 de artere cu utilaje dotate corespunzător.  

Pentru această iarnă operatorul de deszăpezire are în dotare abrollkippere 6x4 (cu sărăriţă/cisternă şi plug), autocisterne 6x4 cu plug, basculante 4x4, 6x4 cu plug şi sărăriţă/cisternă, basculante 8x4 cu plug, încărcătoare frontale, multicar 6x4 cu sărăriţă/cisternă şi plug (pentru trotuare largi şi străzi secundare înguste), motofreze pentru trotuare, tractoare cu sărăriţă şi plug, unimog-uri cu sărăriţă şi plug.

16 utilaje pentru trotuare, în trei ani

 Pe trotuare se va interveni cu 16 utilaje, din cele aproximativ 90 utilaje amintite mai sus. Cele 16 utilaje, de talie mică (multicar, moto-freze) au fost achiziţionate în ultimii trei ani.  „Constant se investeşte în utilaje, iar anual se fac achiziţii noi de echipamente care să corespundă normelor europene. Menţionăm că se va interveni numai pe acele trotuare care nu sunt în grija riveranilor (locuitori/ agenţi economici), spre exemplu Bulevardul Aviatorilor, Podul Poligrafiei, parţial Şoseaua Bucureşti-Ploieşti şi Bulevardul Constantin Prezan.

image

În plus, 300 de persoane - minim 100 de persoane/pe schimb - echipate corespunzător, vor acţiona 24 din 24 de ore, în vederea îndepărtării manuale a zăpezii de pe trecerile de pietoni, din staţiile şi refugiile RATB, căile de acces în instituţii publice etc. Numărul personalului va fi suplimentat, în funcţie de condiţiile meteo“, au precizat, pentru „Adevărul“, reprezentanţii Primăriei Sectorului 1.

Compania Romprest estimează un necesar de material antiderapant pentru asigurarea intervenţiei în acţiunea de deszăpezire în sezonul rece 2015 – 2016 al cărui maxim poate ajunge la o cantitate de peste 13.000 tone clorură de sodiu şi 5.400 tone clorură de calciu.

În funcţie de evoluţia condiţiilor climatice, cantităţile se vor suplimenta. Romprest deţine propriile staţii pentru producerea soluţiilor de clorură de calciu de concentraţie 30%. Materialele antiderapante folosite pentru combaterea poleiului şi a gheţii respectă prevederile legale în vigoare şi îndeplinesc cerinţele privind protecţia mediului înconjurător.

Cinci utilaje în zece ani

Urban SA, societatea cu care Primăria Municipiului Bucureşti a semnat contractul pentru servicii de salubritate şi deszăpezire în Sectorul 6, are pregătite în acest moment: 96 de utilaje – 36 de pluguri, şapte autocisterne, 22 de instalaţii de împrăştiat antiderapant, şapte încărcătoare frontale, 14 autobasculante, patru bobkat, şase maşini de control, 1.000 de tone de clorură de sodiu şi 700 de tone de soluţie ecologică anti-îngheţ Eco-Thaw.

„Rezervele de material antiderapant sunt suficiente pentru a interveni timp de zece zile în întregul sector, acestea urmând a fi suplimentate ori de câte ori va fi nevoie. Eco-Thaw este o soluţie ecologică antiîngheţ produsă şi importată din Canada. Aceasta se poate aplica atât înainte de prima ninsoare, pe asfalt uscat, cât şi după ce se depune zăpada. Eco-Thaw este eficientă până la temperaturi de –35 de grade. În ceea ce priveşte deszăpezirea trotuarelor, Urban SA deţine în parcul auto 15 utilaje, 5 dintre acestea fiind procurate în ultimii zece ani“, anunţă reprezentanţii Primăriei Sectorului 6.

Opt utilaje pentru trotuare

Pentru sezonul de iarnă 2015-2016, S.C. REBU S.A., operatorul de salubrizare autorizat să desfăşoare activitatea de deszăpezire pe raza Sectorului 4, are în dotare 66 de utilaje care pot fi utilizate în funcţie de necesitate, după cum urmează: autospeciale cu plug – 48 de utilaje, cu antiderapant lichid – trei utilaje, autospeciale cu antiderapant solid – 40 de utilaje, frontal – zece utilaje, autovehicule pentru transport zăpadă – 32 de utilaje. Totodată, pentru deszăpezirea trotuarelor sunt folosite opt utilaje, cele cumpărate în ultimul deceniu. Societatea de salubrizare are în stoc o cantitate de 4.000 tone de clorură de sodiu şi 50 tone de clorură de calciu.

Primăriile sectoarelor 2, 3 şi 5 nu răspuns solicitării ziarului „Adevărul“ şi nu au spus cum s-au pregătit pentru această iarnă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite