Primul autobuz electric ajuns în Bucureşti va fi introdus în circulaţie de săptămâna viitoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autobuze electrice au fost testate şi în Timişoara FOTO Sebastian Tătaru
Autobuze electrice au fost testate şi în Timişoara FOTO Sebastian Tătaru

În urmă cu câteva zile, în Bucureşti a sosit primul autobuz electric care, cel mai probabil, va fi pus în circulaţia săptămâna viitoare, după cum au spus reprezentanţii RATB. Acesta va fi introdus pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei.

„Autobuzul electric a ajuns în Bucureşti zilele trecute. Este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia“, au precizat, pentru Adevărul, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti. Aceştia au spus că, cel mai probabil, autobuzul electric va intra în circulaţie săptămâna viitoare, urmând să fie introdus pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei.

Autobuzul va fi testat pe străzile Capitalei timp de două săptămâni, pentru a se vedea modul în care funcţionează în condiţiile de trafic din Bucureşti. Detaliile privind programul de exploatare a acestui vehicul vor fi stabilite după parcurgerea procedurilor de avizare şi primirea tuturor documentelor tehnice necesare.

Alte două autobuze electrice

Două autobuze electrice cu baterii, fabricate în China, ar trebui să ajungă săptămânile viitoare pe străzile Bucureştiului. „Am semnat un protocol şi vom avea alte două autobuze electrice în Bucureşti. Va fi o perioadă de testare, vrem şi noi să ne dăm seama cum sunt“, a declarat Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

De asemenea, acesta a mai spus că astfel de autobuze au fost testate şi în alte oraşe ale ţării, iar preţul acestora este destul de piperat în comparaţie cu al autobuzelor obişnuite care circulă în acest moment pe străzile Capitalei. „Un autobuz electric poate să coste şi de trei ori mai mult, dar investiţia se amortizează prin consum. Aşteptăm să facem şi noi calcule, să vedem“, a mai spus Dedu.

Acesta a precizat că autobuzele vor fi încărcate noaptea şi pot parcurge peste 200 de kilometri, existând posibilitatea să fie încărcate şi la capăt de linie.

Troleibuzele vor fi reabilitate

O bună parte a mijloacelor de transport în comun deţinute de Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) au o durată de viaţă depăşită, după cum au declarat în nenumărate rânduri sindicaliştii.  RATB deţine acum 1.000 de autobuze şi 297 de troleibuze, însă cele din urmă ar trebui să fie uşor-uşor înlocuite cu unele noi. Din cauza lipsei fondurilor, acestea vor intra într-un amplu proces de modernizare, după cum a mai spus Ion Dedu. „Modernizarea costă mult mai puţin în comparaţie cu înlocuirea troleibuzelor“, a mai spus directorul de la Transporturi.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite