Jaf de 10 milioane de euro. Verdictul poliţiei: 100 de kilometri de piste pentru biciclişti ilegale, niciun vinovat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Poliţia Rutieră din Bucureşti a întocmit un raport privitor la legalitatea şi siguranţa pistelor de biciclişti din Capitală în care se precizează că, în acest moment, 100 de kilometric din aceste piste sunt amplasate illegal.

După ce de mai bine de un an Brigada Rutieră a verificat starea de viabilitate şi gradul de siguranţă al pistelor pentru biciclişti din Bucureşti, Asociaţia Optar a pus cap la cap cifrele adunate de poliţişti şi au ajuns la concluzia uluitoare că avem 100 de kilometric de piste illegal amplasate.

Şi în procente cifra este rotundă: 100 % din traseele verificate de Brigada Rutieră Bucureşti au fost recepţionate ilegal. Potrivit legii, prin semnarea documentului de recepţie a pistelor, Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB) a acoperit greşelile de proiectare şi pe cele de construcţie şi astfel a aprobat plata ilegală a pistelor periculoase şi total impracticabile din Bucureşti.

Ca protest faţă de această concluzie, asociaţia OPTAR invită bucureştenii pe 27 octombrie 2012, ora 10.30, Piaţa Constituţiei la un marş pe biciclete unde sunt asteptaţi toţi cei care îşi dau seama că din cauza lipsei unei alternative viabile la transportul cu autoturismul numărul de maşini înmatriculate în Bucureşti a crescut de 12 ori în ultimii 20 de ani, depăşind chiar şi numărul locuitorilor.

“Din fericire, cei mai mulţi dintre şoferi demonstrează că sunt conştienţi de faptul că măsurile de încurajare a traficului auto duc la mărirea numărului de maşini şi implicit la blocarea oraşului în orele de vârf. De aceea este nevoie ca bucureştenii să aibă alternative viabile de transport: trotuare libere, transport public eficient şi piste pentru biciclişti”, a declarat Marian Ivan, preşedintele Asociaţiei OPTAR.

Pistele de biciclişti, un fiasco de 10 milioane de euro

Începând din 2008, Primăria Capitalei a investit, prin Administraţia Străzilor, peste 10 milioane de euro în cele aproximativ 40 de tronsoane de piste pentru biciclişti, existente în acest moment pe trotuarele din Capitală.

Proiectul a fost vehement contestat, încă de pe atunci, de comunitatea bicicliştilor bucureşteni, de asociaţii non-guvernamentale dar şi de Brigada Rutieră pe motiv că nu respectă prevederile Codului Rutier şi pun în pericol siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor.

La finalul programului, în anul 2010 s-a ajuns ca fiecare kilometru de pistă de biciclişti, marcată cu două dungi de vopsea galbenă, să coste 150.000 euro, cu 50.000 de euro mai mult decât a plătit NASA pentru fiecare kilometru al ultimei expediţii pe Marte. Cum contractul de întreţinere a pistelor a expirat anul acesta şi interesul autorităţilor a dispărut definitiv.

Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Bucureşti

Footer Bucuresti
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite