Casa Poporului se transformă în muzeu al comunismului, iar parcurile bucureştene vor fi legate printr-o autostradă verde

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştiul urmează să se schimbe radical, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat de consilierii generali joi. Concret, Casa Poporului va fi transformată într-un muzeul al comunismului, în timp ce străzile oraşului s-ar putea transforma într-o „autostradă verde“ care va face legătura între cele mai importante parcuri ale oraşului.

Proiectul votat ieri de Consiliul General al Municipiului Bucureşti a fost realizat de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Bucureşti - Bucharest Convention & Visitors Bureau – o asociaţie a cărui membru co-fondator este chiar Primăria Municipiului Bucureşti. În proiectul aprobat ieri sunt prezentate numeroase modalităţi necesare promovării Bucureştiului, iar unul dintre cele mai importante este cel care vizează transformarea Casei Poporului într-un muzeul al comunismului. Vă prezentăm câteva dintre cele mai importante proiecte menite să atragă turişti în Capitală:

Casa Poporului, principala atracţie a Bucureştiului

Pentru că Palatul Parlamentului este una dintre cele mai mari atracţii pentru străinii care ne vizitează ţara, aici urmează să fie amenajat un muzeul al comunismului. Potrivit proiectului de hotărâre aprobat ieri, pe lângă amenajarea muzeului dedicat comunismului urmează ca spaţiul verde din faţa clădirii să fie reamenajat, urmând ca aici să apară şi un restaurant şi un magazin de suveniruri.

Autostradă verde pentru biciclişti

Un alt proiect important inclus în hotărârea adoptată ieri de Consiliul General vizează realizarea unei autostrăzi verzi care să lege principalele parcuri din Bucureşti. Cu alte cuvinte, bicicliştii se vor putea bucura de piste care vor asigura legătura între zonele verzi ale Capitalei. Potrivit proiectului, autostrada verde va fi construită pe următorul traseu: Parcul Carol – Parcul Tineretului – Parcul Alexandru Ioan Cuza – Stadionul Naţional – Lacul Fundeni – Lacul Tei – Parcul Verdi – Parcul Bordei – Parcul Herăstrău – Zona Lacul Morii – Campus Politenică – Parcul Cotroceni – Parcul Izvor – Parcul Carol. Pentru realizarea unui kilometru de pistă, municipalitatea estimează ca va plăti circa 300.000 de lei.

Sistem de orientare turistică pietonală

Totodată, poriectul aprobat ieri prevede şi realizarea unui sistem de orientare turistică pietonală. Mai exact, în Capitală, în zonele de interes, vor fi amplasate plăci istorice, table de orientare, display totem, plăci care vor cuprinde informaţii turistice şi semne turistice outdoor. În proiect este precizat faptul că astefel de sisteme vor conduce la o reducere cu 60% a timpului pierdut pentru orientare. 

„Weekend Bucureştean“ în Centrul Vechi

În acest moment, în Capitală sunt două puncte fierbinţi ale distracţiei: Centrul Istoric şi zona Piaţa Amzei – Romană. Proiectul „Weekend Bucureştean“ va transforma Calea Victoriei – între strada C.A. Rosetti şi strada Stavropoles în una destinată turiştilor. De asemenea, principalul obiectiv al proiectului este realizarea, în weekend, a unei zone unitare de atracţie turistică de tip eveniment pe relaţia Piaţa Amzei – Calea Victoriei – Centrul Istoric. Evenimentele vor avea loc în fiecare weekend din perioada 1 aprilie – 31 octombrie, iar bugetul estimat pentru fiecare eveniment este curpins între 200.000 de lei şi 450.000 de lei. 

Întregul proiect a fost realizat de către Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Bucureşti - Bucharest Convention & Visitors Bureau, o asociaţie care va primi în fiecare lună 500.000 de lei de la Primăria Capitalei.

Proiecte ale Primăriei Capitalei care au eşuat

De-a lungul timpului, Primăria Capitalei a realizat mai multe proiecte menite să atragă turişti sau să îi ajute pe biciclişti să se deplaseze mult mai eficient. Cu toate acestea, unele au fost un adevărat eşec. Spre exemplu, reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) au decis în anul 2006 să cumpere o sută de infochioşcuri, care ar fi trebuit să realizeze Sistemul Interactiv Teritorial de Informare a Cetăţenilor. Astăzi, pe străzile Capitalei se găsesc 33 de infochioşcuri, majoritatea vandalizate.

Într-o solicitare făcută de reporterii „Adevărul“, reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin că preţul contractului este de 6.298.792,49 lei fără TVA (la data încheierii contractului TVA era 19%), fiind cheltuiţi până în acest moment 1.728.235,09 lei (inclusiv TVA). Contractul a fost încheiat cu UTI GRUP S.A. În următoarea perioadă, spun reprezentanţii Primăriei, infoschioşcurile urmează să fie rebranşate la reţeaua de curent electric. Înfochioşcurile au fost achiziţionate pentru a-i ajuta pe cei care trec prin Capitală să consulte hărţi, trasee turistice sau informaţii administrative, atingând ecranul acestora.  

Un alt proiect controversat a fost cel care a vizat realizarea unui sistem de transport alternativ pe străzile Bucureştiului. Primăria Capitalei a amenajat piste pentru biciclişti în mare parte pe trotuare, iar după ce bicicliştii s-au plâns că nu se circulă în condiţii de siguranţă Brigada Rutieră a făcut un studiu şi le-a declarat, în bună parte, nefuncţionale. Se pare că întregul sistem de transport alternativ amenajat de primărie ar fi costat în jur de zece milioane de euro. 

Pe aceeaşi temă:

FOTO Cum au fost distruse cabinele telefonice din Capitală. Romtelecom: Frecvenţa vandalizărilor depăşeşte ritmul reparaţiilor

Arena Naţională a fost modernizată. Cum a ajuns gazonul plin cu „muşuroaie de cârtiţă“ să fie tuns la două zile

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite