Consiliul Judeţean Braşov impune restricţii Lafarge, pe „drumul ruşinii“ UPDATE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Camioanele Lafarge sunt in vizorul edililor judeţului. Foto: Arhivă
Camioanele Lafarge sunt in vizorul edililor judeţului. Foto: Arhivă

De ieri, pe drumul judeţean Şercaia Hoghiz, autorităţile judeţene au impus o restricţie de tonaj, la numai 7,5 tone. Preşedintele CJ, Aristotel Căncescu, a dat astăzi un ultimatum companiei obligând-o să se implice în repararea şoselei. Lafarge are deja încheiat un parteneriat cu CJ!

UPDATE 18.30 Reprezentanţii Lavarge s-au declarat surpinşi de declaraţiile făcute de către preşedintele CJ Aristotel Căncescu. Acşetia au precizat că săptămâna trecută a fost încheiat un contract de colaborare cu autoritatea judeţeană pentru a furniza materialele de construcţie necesare executării lucrărilor de reabilitare la DJ 104. „Compania s-a angajat deja să sprijine Consiliul Judeţean în ceea ce priveşte reparaţia DJ 104. Noi am semnat acest document, ceea ce înseamnă că vrem să ajutăm Consiliul Judeţean. Aşteptam să intrăm în detaliile de execuţie cu autorităţile, astfel ca să punem în operă contribuţia asumată. Noi nu renegăm acest parteneriat", a declarat pentru Adevărul Camelia Săvoiu, responsabil de comunicare în cadrul Lafarge.

Greutatea legală

Aceasta a precizat că autocamioanele care transportă materiale spre şi dinspre Lafarge nu au sub nicio o formă 60 de tone, cât a susţinut preşedintele CJ, ci sub 40 de tone. Lafarge riscă acum să-şi blocheze activitatea, după impunerea restricţii de 7,5 tone. „Maşinile au în jur de 15-17 tone, iar încărăctura 23. Deci suntem sub limitele impuse de lege. De asemenea, o bună parte din transport îl avem şi pe calea ferată, dar sunt clienţi care nu au până în curtea lor cale ferată, aşa că ne solicită în mod expres comenzile prin transport auto", ne-a mai explicat reprezentantul Lafarge.

Disputele iscate de starea dezastruoasă în care se află DJ 104, Şercaia-Hoghiz, iau amploare. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a acuzat astăzi compania Lafarge că a distrus şoseaua, cu autocamioanele de mare tonaj care merg, zilnic, spre şi dinspre fabrică. Cei mai afectaţi sunt localnicii din cele cinci comune din zonă, care sunt obligaţi să treacă pe acest drum pentru a ajunge la locul de muncă.

Căncescu spune că pentru reparaţia acestui drum ar fi nevoie de 40 de milioane de euro. „Noi am băgat sute de miliarde în reparaţii, atât la acest drum, cât şi la cel spre cariera de la Racoş. În 2008, drumul dintre Şercaia şi Hoghiz a fost reprat cu firma Colas şi se putea circula pe el decent, dar nu cu maşini de 60 de tone, care acum l-au făcut praf. Drumul nu are fundaţie şi practic trebuie refăcut din temelii ca să suporte o asemenea greutate. Firma Lafarge a avut un profit considerabil anul trecut,  56 de milioane de euro, şi îi cer să se implice în repararea acestor drumuri judeţene, nu doar să le strice", a precizat Căncescu.

Contract de colaborare cu Lafarge

Totuşi, în şedinţa de plen de săptămâna trecută, CJ Braşov a aprobat o colaborare cu Lafarge tocmai pentru reparaţia acestui drum, respectiv ca societatea să furnizeze materialele de construcţie, iar CJ mâna de lucru.

Totodată, drumul este cuprins în programul de reabilitare al Ministerului Dezvoltării şi Turismului şi în iulie s-a şi lansat licitaţia pentru selectarea constructorului, însă de atunci nu s-a mai auzit nimic. „Valoarea investiţiei este estimată la 51 de milioane de lei, iar Consiliul Judeţean ar trebui să plătească pentru lucrările adiacente 16, 17 milioane de lei, însă, autoritatea judeţeană nu dispunde de aceşti bani. De aceea în 2008 şi 2009  am solicitat în rânduri repetate ca drumul să fie clasificat ca drum naţional şi Guvernul să se ocupe de reabilitare, însă fără succes", a explicat deputatul Mihai Donţu.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

image
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite