Brambureală totală în găsirea pilotului planorului. ISU Braşov continuă căutările. Găsirea cadavrului de către Salvamont, neconfirmată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Confuzie totală în ceea ce priveşte găsirea pilotului planorului dispărut, joi, la Braşov. În timp ce reprezentanţii Salvamont Braşov susţin că a fost găsit cadavrul pilotului, cei de la ISU Prahova şi Braşov continuă cercetările, anunţând că apelul la 112, conform căruia cadavrul pilotului a fost găsit, s-a dovedit fals. Mai multe echipe mixte au pornit, joi seară, continuând şi vineri, în căutarea planorului dispărut şi a pilotului.

Situaţie incredibilă în care zeci de oameni de la Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă continuă căutarea pilotului căzut, joi, cu un planor în Braşov, deşi reprezentanţii Salvamont Braşov au anunţat a fost găsit cadavrul pilotului, precum şi planorul, după ce o localnică din Tărlungeni a anunţat prin 112 acest lucru. 

Pe de altă parte, reprezentanţii ISU Braşov susţin că apelul la 112 s-a dovedit a fi fals şi că ei continuă căutările, deoarece procedura este de a nu se sista căutările până când una dintre echipe nu ajunge la locul unde a fost văzut planorul şi confirmă existenţa cadavrului pilotului. Abia în acel moment se va da ordinul de sistare a cătutărilor.

De cealaltă parte, reprezentanţii Salvamont Braşov au precizat: „Corpul pilotului a fost găsit de o localnică ce era la cules de afine. Zona este situată în apropiere de localitatea Tărlungeni, cadavrul fiind în apropiere de aparatul de zbor. Echipele Salvamont au plecat să recupereze trupul pilotului”.

„Deocamdată nu putem spune nimic oficial. Un pădurar de la regia locală a pădurilor din Tărlungeni, cu un poliţist şi echipa de la ISU au plecat spre locul unde s-a anunţat că ar fi prăbuşit planorul. EI oricum nu vor avea semnal la telefon decât după ce vor reveni în aria de acoperire”, ne-a delcarat şi primarul comunei Tărlungeni, Kiss Iosif.

Mircea Crăciun, pilotul dat dispărut de joi seară, 6 august, avea 56 de ani şi mii de ore de zbor la activ. Deşi planorul a dispărut joi, în jurul orei 12.30, alarma a fost dată de ROMATSA abia în jurul orei 22.00. 

Anchetă şi de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu la data de 6 august 2015 şi au deschis un dosar penal, având în vedere faptul că, în aceeaşi zi, un planor care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30 a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului din oraşul Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.

„Din primele cercetări a rezultat că pilotul a închiriat de la Aeroclubul Ghimbav serviciul de transport al planorului proprietate personală, iar în temeiul acestei relaţii contractuale, a fost condus cu un avion în masivul Postăvarul, de unde a iniţiat procedura de zbor. În cauză au fost demarate acţiunile de căutare ale aparatului de zbor, fiind activate structurile tehnice subsecvente platformei de coordonare operaţională pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Transporturilor şi ROMATSA. Până în prezent aparatul de zbor nu a fost identificat, însă misiunile de căutare continuă, iar pe măsura derulării cercetărilor va fi informată opinia publică”, se arată într-un comunicat de presă al Parchetului.

Peste 650 de oameni şi 99 de vehicule şi aeronave sunt implicate în căutările pilotului planorului

Potrivit unui comunicat al Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI), alături de elicopterele ministerului şi ale Ministerului Apărării Naţionale (MApN), la această operaţiune participă patru avioane aparţinând Aeroclubului României şi un elicopter aparţinând unei firme private. Pentru acoperirea eficientă a perimetrului de căutare, fiecare aeronavă desfăşoară misiuni în zone prestabilite.

Sunt implicate resurse şi de la Salvamont, Ocolul Silvic şi Transsylvania Offroad Club.

Viceprim-ministrul Gabriel Oprea, ministrul Afacerilor Interne, este informat permanent de evoluţia operaţiunilor de căutare care sunt coordonate prin Centrul Naţional de Conducere Integrată al MAI, se precizează în comunicat.

Toate informaţiile care sunt primite de către structurile implicate în misiune, precum şi cele venite din partea cetăţenilor sunt verificate în teren. Pentru eficientizarea operaţiunilor de căutare-salvare au fost consultaţi inclusiv specialişti şi piloţi din cadrul Aerodromului Ghimbav, care au efectuat frecvent zboruri în perimetrul unde s-a executat şi zborul de ieri al planorului.
 

Reacţia ROMATSA: Pilotul a zburat pe propria răspundere

Pilotul unui aparat de zbor cum este planorul în cauză poate sau nu să ia legătura cu administratorii traficului aerian de la ROMATSA, însă răspunderea pentru asigurarea securităţii în timpul zborului îi revine în totalitate, au declarat, pentru „Adevărul“, specialiştii din cadrul ROMATSA. La bordul aparatului trebuie să existe un dispozitiv numit transborder, cu ajutorul cărula ROMATSA poate afla locul şi înălţimea la care evoluează acesta, dar planorul despre care vorbim nu avea acest transborder şi nici nu era confecţionat din materiale care să-l facă detectabil pe RADAR, au mai precizat sursele noastre.
 

În zonele cu altitudine mică faţă de sol şi cu deviaţii de relief - în care detectarea cu RADAR este imposibilă - responsabilitatea îi revine pilotului, care poate fi cel mult informat despre mediul în care evoluează, nu şi dirijat, ne-au mai spus specialiştii ROMATSA. (Dan Străuţ)

CITEŞTE ŞI: 

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite