Asigurarea şi acreditarea serviciilor sociale la Braşov, puse în pericol de lipsa de personal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Viceprimarul Braşovului, Adina Durbacă, a anunţat astăzi că obţinerea acreditării de servicii sociale de către instituţiile publice este pusă în pericol. Problema acută este aceea lipsei de personal, cauzată de salarizarea celor din sistem.

„894 de lei este salariul pentru un infirmier. Este evident că acasă ajunge cu 600 de lei net, bani care, din punctul meu de vedere, dacă mai are şi un copil  – doi în întreţinere sunt insuficienţi. La începutul lunii ianuarie s-a aprobat o majorare cu aproape 100 de lei brut. Adică sistemul ajunge cu încă 20 de lei în buzuner, restul sunt contribuţii la bugetul de stat. Am solicitat reprezentanţilor Ministerului Muncii să ia măsuri şi celor de la serviciile sociale să facă un memorandum care să fie trimis Ministerului, pentru că noi ca administraţie publică suntem obligaţi prin lege să gestionăm aceste servicii şi avem o problemă. De la 1 ianuarie 2016 suntem obligaţi să ne acredităm aceste servicii sociale, iar în procedura de acreditare trebuie sa avem un număr minim de personal. Pe de altă parte, tu ca administraţie trebuie să înfiinţezi şi să administrezi serviciile sociale. Intrăm într-un cerc vicios. Dacă ne raportăm la ce înseamnă Căminul de Bătrâni şi Centrul Respiro şi la Direcţia de Servicii Sociale avem o lipsă de 25 asistente medicale şi 25 de infirmiere. Suntem pe procedura de concurs şi lumea nu e interesată, pentru că în mediul privat sunt mult mai bine plătiţi”, a precizat viceprimarul Adina Durbacă.

Reprezentanta Primăriei Braşov este sceptică în privinţa modificării Legii salarizării, în contextul în care nici cei de la minister nu au dat vreo speranţă.

Mariana Topoliceanu, directorul Direcţiei de Servicii Sociale din cadrul Primăriei Braşov, a anunţat că va transmite tuturor serviciilor de asistenţă socială din ţară memoriul pe care îl vor face pentru a prezenta situaţia existentă, iar ulterior va fi transmis către Ministerul Muncii şi Ministerul Finanţelor: „Problema acreditării este dată de faptul că toate instituţiile din administraţia publică se confruntă cu o fluctuaţie foarte mare din cauza condiţiilor de lucru şi salarizare. Angajaţii sunt încărcaţi ca activitate şi ajung să facă treaba la 2-3 angajaţi. În acest context, nu se mai respectă nici normativele referitoare la numărul de angajaţi raportat la numărul de persoane îngrijite. La nivelul municipiului Braşov, de exemplu, la Direcţia de Servicii Sociale avem 312 posturi, dar lucrăm cu 196 angajaţi”.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite