Fantasmagoricul pod peste Dunăre de la Brăila apare din nou în „strategiile guvernamentale” exact acum, în an electoral

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După 25 de ani de promisiuni deşarte în care nu prea mai crede nimeni, „fantoma” podului peste Dunăre de la Brăila apare iar, într-o nouă strategie guvernamentală. De data aceasta, podul ar urma să facă parte din strategia de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării, concepută şi pusă în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării.

"Un sistem eficient de transport ar conecta zona de studiu Delta Dunării cu restul României şi cu ţările vecine. A fost analizată situaţia economică şi socială în judeţele Vrancea, Galaţi, Brăila, Tulcea şi Constanţa (Regiunea de dezvoltare Sud - Est). Obiectivul va fi de a conecta întreaga regiune cu reţelele de transport europene. Acest lucru ar asigura o dezvoltare durabilă a Zonei de studiu şi valorizarea potenţialului şi a resurselor acesteia.

Zona are multe atracţii: Marea Neagră, Delta Dunării, complexul lagunar Razim şi centre economice regionale, dar şi platforme industriale, şantiere navale, porturi şi entităţi economice majore. Este o prioritate ca regiunea să fie conectată cu coridorul TEN-T Rin-Dunăre prin modernizarea drumului existent Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi, ca parte a unei reţele cuprinzătoare de drumuri. Conectarea regiunii cu reţeaua TEN-T va spori activitatea economică şi va deschide drumul către Europa de Sud şi Asia (Bulgaria, Turcia, Grecia etc.) şi către nord-est (Ucraina, Moldova, Rusia, Belarus etc.).

Modernizarea acestei căi rutiere este importantă pentru transportul corespunzător al bunurilor şi persoanelor, dar şi pentru transportul maritim, deoarece ar conferi mai multă importanţă porturilor din Constanţa, Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina. (...) Conexiunea mai bună cu zona Moldovei va îmbunătăţi activitatea economică şi comerţul între Tulcea şi restul ţării", se precizează în strategia celor de la Ministerul Dezvoltării.

Proiectul podului peste Dunăre Brăila - Măcin a mai fost inclus şi în Master Planul General de Transport (MPGT), cu o valoare estimată la peste 246 de milioane de euro. Perioada de implementare este 2014 – 2020, însă până acum, în afara unor studii de fezabilitate în valoare de milioane de lei, nu s-a mai luat nicio măsură concretă pentru realizarea acestui obiectiv.

Citiţi şi

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite