Drumurile din Apuseni, cele mai proaste din Alba. Zeci de kilometri se află încă la stadiul pietruit sau chiar de pământ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reţeaua de drumuri naţionale şi judeţene are în Alba o lungime de circa 1.500 de kilometri. Două treimi din aceasta este formată din drumurile judeţene care au o lungime totală de 1.030 kilometri, în timp ce căile rutiere naţionale se întind pe 440 de kilometri. Cele mai proaste drumuri sunt cele din zonele montane, unde circulaţia scăzută nu a justificat până acum finanţarea unor lucrări de modernizare.

În general, reţeaua de drumuri cu circulaţie mare este modernizată, existând însă porţiuni chiar şi pe drumurile naţionale unde circulaţia este afectată datorită stării precare a căii de rulare. Luând în considerare cele mai circulate drumuri se poate spune că la ora actuală căile de comunicaţie judeţene sunt mult mai bune decât cele naţionale. Evident că există zeci de kilometri de drumuri judeţene nemodernizate, dar acestea sunt în zone în care circulaţia este scăzută. După modernizarea Transalpinei, în Alba mai există un singur drum naţional pietruit. Este vorba despre DN 1R din Munţii Apuseni care face legătura între judeţul Cluj şi comuna Horea.

Cele mai proaste drumuri naţionale din Alba judeţ sunt tocmai cele care traversează Apusenii, DN 74 şi DN 75. Astfel DN 74 are porţiuni de drum acceptabil de la Alba Iulia până după Zlatna, iar după zona Zlatnei este considerat drum rău cu multe gropi, pe distanţa care traversează Alba. Povestea este la fel şi cu DN 75 care pe teritoriul judeţului Alba din direcţia Turda, până la Câmpeni este considerat drum acceptabil. Porţiunea Câmpeni-Albac este considerată una proastă cu gropi iar Albac-Arieşeni acceptabilă. Promisiuni de reparare a celor două drumuri naţionale, DN 74 şi DN 75 au fost multe din parte guvernanţilor sau parlamentarilor de Alba, dar doar în campaniile electorale apoi acestea fiind trecute în sertar, urmând a fi reluate cel mai probabil la campaniile următoarelor alegeri. Şi uite aşa o zonă turistică din Alba cum este cea a Apusenilor pierde în fiecare zi din cauza acestor drumuri proaste care alungă turiştii şi investitorii. În ultimele luni au fost demarate activităţi timide de modernizare pe porţiuni foarte mici. Cele două drumuri au însă nevoie de reparaţii generale pe toată lungimea acestora. O salvare ar putea veni de la Consiliul Judeţean Alba care a făcut un memoriu ca porţiunile din DN 74 şi DN 75 care traversează Alba să fie preluate de administraţia judeţeană. Deocamdată nu s-a primit nici un răspuns.

image

Dintre drumurile judeţene, singurele nemodernizate sunt cele din zona Munţilor Apuseni şi Şureanu, care fac legătura între sate ale comunelor din aceste zone. Este vorba despre DJ 750C Sălciua de Sus - Valea Largă - Ponor - Râmeţ - Valea Mănăstirii şi DJ 107I Râmeţ - Geogel - Valea Bârnii - Mogoş – Bucium. Tot la stadiul de drum pietruit este şi DJ 107K Poiana Galdei - Întregalde – Ghioncani, DJ 106H Ighiel - Necrileşti – Întregalde, DJ 705F limită cu judeţul Hunedoara - Cabana Prislop – Cugir, DJ 705G limită judeţul Hunedoara – Cugir, DJ 709K limită cu judeţul Hunedoara - cabana Şureanu, DJ 704 de la DN 7 - Vinerea - Cugir - Şureanu - Prigoana - Valea Mare - DN 67C, DJ 762A şi DJ 762 - Vidrişoara - limită cu judeţul Arad, între localităţile Vidrişoara şi limita cu judeţul Arad. De altfel, majoritatea acestor drumuri este închisă pe perioada iernii datorită circulaţiei scăzute şi cheltuielilor mari de întreţinere. Lungimea acestora este de circa 250 de kilometri.

S-au stabilit firmele care construiesc primele două loturi din autostrada Sebeş - Turda. CNSC a respins contestaţiile

Autostrada Sebeş - Turda: CNADNR va emite ordinul de începere a lucrărilor pe loturile 3 şi 4

Peste 4.000 de imobile expropriate pe traseul autostrăzii Sebeş - Turda. Despăgubirile depăşesc 8 milioane euro

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite