Service auto țepuit prin metoda „merg să fac proba”. De ce a fost șoferul declarat nevinovat

0
Publicat:

Judecătoria Rădăuți i-a declarat nevinovați pe un bărbat și o femeie trimiși în judecată pentru înșelăciune. Cei doi au fost acuzați că au dus un Audi A6 la reparat, iar la final au mers „să facă proba” și s-au făcut nevăzuți. Sentința nu este definitivă.

Proprietarul unei mașini care a refuzat să achite reparațiile, declarat nevinovat pentru înșelăciune
Proprietarul unei mașini care a refuzat să achite reparațiile, declarat nevinovat pentru înșelăciune

Povestea cazului începe în martie 2020. Proprietarul unui Audi A6 defect a mers la un mecanic care avea service-ul acasă pentru „a remedia niște probleme”.  Mecanicul a efectuat o diagnoză și i-a transmis proprietarului că nu poate să repare mașina, îndrumându-l să facă reparațiile la un service mai mare. Cu acordul proprietarului, mecanicul i-a sunat pe reprezentanții service-ului, care au mers cu o platformă, au ridicat mașina și au dus-o la service pentru reparații. În timpul lucrărilor s-au descoperit și alte defecțiuni, crescând astfel costul reparațiilor.

S-au dus să facă proba și s-au făcut nevăzuți

Când reparațiile au fost terminate, proprietarul a fost sunat să meargă să ridice mașina, fiindu-i comunicat și costul total al reparațiilor: 4.724 de lei. În 17 aprilie 2020, proprietarul mașinii, însoțit de o femeie, a mers la service, cu un autoturism BMW, pentru a ridica mașina. După ce i-au spus patronului de la service că vor să facă o probă cu mașina, bărbatul și femeia s-au făcut nevăzuți. Ulterior, o cunoștință a preluat autoturismul BMW cu care cei doi s-au dus la service.

În urma acestei situații, administratorul service-ului a depus plângere penală, iar în urma anchetei, bărbatul și femeia au fost trimiși în judecată pentru înșelăciune. Escrocheria, susține procurorul, a constatat „prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase, respectiv că iau autoturismul reparat în probe, după care vor face plata, cu scopul de a se sustrage de la plata facturii reprezentând reparaţiile efectuate”.

Judecătoria Rădăuți i-a declarat nevinovați pe cei doi, arătând că „fapta nu este de natură penală”.

„Dacă ar fi să luăm în considerare declaraţia persoanei vătămate, ar rezulta că inculpaţii au luat maşina pentru a face probe cu aceasta, urmând ca apoi să plătească contravaloarea reparaţiilor, pretextul de a face probe cu autoturismul, fiind în aprecierea persoanei vătămate, o manoperă frauduloasă de inducere în eroare pentru a putea lua maşina fără să plătească contravaloarea reparaţiilor. Dacă ar fi să luăm în considerare declaraţiile făcute de către inculpaţi, rezultă că aceştia nu au plătit contravaloarea reparaţiilor întrucât nu au fost mulţumiţi de modul în care funcţiona autoturismul reparat”, se arată în sentința Judecătoriei Rădăuți.

Cu alte cuvinte, a decis instanța, litigiul dintre patronul service-ului și proprietarul mașinii este unul comercial, nu penal.

„Din analiza materialului probator, rezultă că situaţia de fapt constă în neexecutarea unei obligaţii contractuale faţă de partea civilă, şi nu în inducerea în eroare a acesteia cu privire la executarea convenţiei în scopul de a obţine un folos material injust, iar fapta nu a fost comisă cu intenția directă, impusă de norma de incriminare”, se mai arată în sentința Judecătoriei Rădăuți, care nu este definitivă.

Judecătorul a mai arătat că „pe lângă existența unui dubiu cu privire la săvârșirea infracțiunii de înșelăciune, probele administrate în cauză și mai sus analizate nu au fost suficiente, nu au condus la concluzia existenței unor mijloace frauduloase, dolosive de comitere a faptei”.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite