Şedinţă de urgenţă convocată la Ministerul Sănătăţii pe tema sistemului de carduri. Platforma e blocată din 10 iulie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii CNAS şi cei care se ocupă de mentenanţa sistemului de informatic al cardurilor de sănătate discută, luni, de la ora 13.00, despre erorile platformei din ultimele zile. Ministerul Sănătăţii a convocat, luni, o întâlnire cu reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi cu responsabilii cu mentenanţa sistemului informatic al cardurilor de sănătate, pentru a discuta despre problemele survenite în ultimele zile.

Ministrul Sănătăţii ar trebui să primească azi un raport final cu toate problemele din sistem, dar şi cu soluţii pentru remedierea acestora, potrivit Digi 24.

CNAS a anunţat, pe 10 iulie, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line. Medicii de familie spun însă că sistemul nu funcţionează încă de la începutul săptămânii.

De altfel, purtătorul de cuvânt al CNAS, Daniel Osmanovici, a demisionat din funcţie la câteva zile după ce premierul Viorica Dăncilă a cerut demiterea lui şi al şefului Casei Naţionale în urma declaraţiilor din spaţiul public potrivit cărora "oamenii mor şi cu un sistem, şi fără un sistem". Răzvan Vulcănescu a refuzat însă să-şi dea demisia.

CNAS: Calitatea de asigurat este cunoscută de medicul curant

„Referitor la verificarea calităţii de asigurat, precizăm că în majoritatea cazurilor situaţia de persoană asigurată sau neasigurată este deja cunoscută medicului de familie sau este uşor verificabilă. Astfel, pentru anumite persoane, categoria de asigurat este aceeaşi pentru o perioadă lungă de timp, respectiv copii, pensionari, veterani de război etc.

Pentru alte categorii, calitatea de asigurat este cunoscută de medicul curant, de exemplu beneficiari de programe naţionale de sănătate, iar pentru persoanele care sunt salariate, calitatea de asigurat se menţine timp de trei luni după data încetării raporturilor de muncă şi/sau serviciu. În situaţia în care medicul nu poate stabili calitatea de asigurat a unui pacient, are posibilitatea de a solicita clarificări (telefonic sau prin e-mail) casei de asigurări de sănătate cu care se află în contract. Subliniem totodată că serviciile necesare în situaţiile de urgenţă medicală sunt incluse în pachetul minimal şi se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate. Prin urmare, toţi pacienţii pot şi trebuie să fie îngrijiţi, oricare ar fi situaţia sistemului informatic;

Decontarea serviciilor medicale efectuate se va face pe baza raportărilor ulterioare, iar în situaţia în care vor exista probleme legate de decontarea vreunui serviciu, acestea se pot soluţiona prin dialog între furnizorul respectiv de servicii medicale şi casa cu care acesta se află în contract, conform unei proceduri deja reglementate de actele normative în vigoare”, preciza CNAS într-un comunicat din 18 iulie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite