Salvator din pasiune. IGSU recrutează voluntari care să li se alăture pompierilor în misiuni
0Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) lansează începând de marţi un proiect intitulat „Salvator din pasiune”, prin intermediul căruia recrutează persoane care vor să se alăture salvatorilor de la IGSU. Doritorii trebuie să aibă vârstă cuprinsă între 16 şi 65 de ani, să fie apţi medical şi să nu fi fost condamnaţi.
„Demersul instituţiei noastre are la bază beneficiile activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităţilor pe timpul situaţiilor de urgenţă, dar şi pentru prevenirea lor”, arată un comunicat emis de IGSU.
Potrivit reprezentanţilor IGSU, se caută candidaţi pentru Inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă şi pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov.
De asemenea, aceştia menţionează că sunt diponibile câte 40 de locuri de voluntari pentru fiecare judeţ şi pentru Bucureşti.
Etapele proiectului „Salvator din pasiune”
Proiectul „Salvator din pasiune” se va derula în perioada 10 mai – 29 iulie, interval de timp structurat în trei etape ce presupun recrutarea şi înscrierea candidaţilor, analizarea dosarelor şi încheierea contractelor de voluntariat.
Concret, perioada de recrutare şi de de înscriere se desfăşoară în perioada 10 mai - 17 iunie, perioadă în care candidaţii trebuie să-şi depună dosarele, iar în perioada 20 iunie - 8 iulie acestea
vor fi analizate.
Ulterior, în perioada 11 - 29 iulie, vor fi încheiate contractele de voluntariat.
Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să se alăture pompierilor salvatori sunt următoarele:
- vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;
- apt din punct de vedere medical;
- să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiuni lor cu intenţie;
- să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.
Ce trebuie să conţină dosarul candidaţilor
Dosarul candidatului trebuie să conţină cererea de înscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani), copie după actul de identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare, adeverinţa medicală şi acordul părinţilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
După ce vor parcurge programele de pregătire, voluntarii vor desfăşura activităţi în prezenţa inspectorilor IGSU ce constau în participarea la misiunile de intervenţie, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv.
Detalii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obţinute accesând site-ul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă - www.igsu.ro - şi cele ale inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Bucureşti-Ilfov, structuri la nivelul cărora veţi putea confirma valenţele profesiei de salvator.
Pe aceeaşi temă:
Eroii neştiuţi dintre noi. Salvatorii voluntari care intervin înainte să ajungă Ambulanţa