Peste 80% dintre români petrec Paștele acasă. Sondaj

0
Publicat:

Un sondaj realizat de Reveal Marketing Research arată intențiile, comportamentele și nevoile românilor în proximitatea Sărbătorilor Pascale, comparativ cu 2019: 83% stau acasă, 75% vor avea o masă mai puțin îmbelșugată.

Masa de Paște, mai puțin bogată anul acesta Foto: Shutterstock
Masa de Paște, mai puțin bogată anul acesta Foto: Shutterstock

Proporția de 83% dintre români care vor petrece sărbătorile în familie este similară cu cea din 2019. 11% au declarat că vor călători anul acesta în țară sau străinătate, potrivit studiului.

Dintre angajați, 48% vor beneficia de o vacanță prelungită de Paște, cu o medie de 3 zile libere suplimentare, pe lângă cele legale.

Sondajul mai arată că 78% dintre români intenționează să meargă la slujba de Înviere, iar 45% obișnuiesc să postească.

Dacă în 2019, procentul celor care voiau să meargă la biserică în noaptea de Înviere era de 83%, anul acesta 76% și-au manifestat această intenție, într-o manieră semnificativ mai mare femeile comparativ cu bărbații (81% față de 72%).

Conform datelor studiului, 45% dintre români țin post înainte de sărbătorile Pascale – 19% dintre aceștia postesc în Săptămâna Mare, 16% postesc doar miercurea și vinerea, iar 10% țin tot postul.

În toiul pregătirilor de Paște, 64% dintre români intenționează să cumpere cadouri celor dragi, înregistrându-se o descreștere semnificativă față de anul 2019, când 8 din 10 și-au manifestat această dorință.

În topul celor care vor primi cadouri anul acesta regăsim copiii (64%), partenera/ul de viață (61%) și părinții (40%). În cazul cadourilor pentru părinți se înregistrează o descreștere semnificativă de 11% față de aprilie 2019.

Generația Z (18-24 ani) obișnuiește într-o măsură semnificativ mai mare să ofere cadouri părinților (70%) sau prietenilor (48% vs. 22% total eșantion), în timp ce persoanele mature de peste 45 ani oferă într-o mai mare măsură cadouri copiilor (76%).

Buget mai mic pentru masă

Planificarea bugetului de Paște: mese mai puțin îmbelșugate anul acesta pentru 75% dintre români

Cei mai mulți dintre români declară că vor aloca un buget similar celui de anul trecut pe produse alimentare cu ocazia sărbătorilor de Paște (51%), în timp ce 24% vor aloca un buget mai mic.

În contextul scumpirilor accentuate de la lună la lună, în ambele scenarii, românii vor avea o masă de Paște diferită în acest an, fie că ne referim la reducerea numărului de produse cumpărate sau la alegerea celor mai mici prețuri.

Pe de altă parte, un sfert dintre români (25%) declară că bugetul familiei alocat produselor alimentare pentru sărbătorile de Paște va fi mai mare anul acesta prin comparație cu anul trecut. 36% dintre români au declarat că vor crește bugetul cu un procent între 10% și 20%, în timp ce 31% dintre cei intervievați au menționat creșteri ale bugetelor alocate între 20% și 30%.

Referitor la principalele categorii de produse alimentare pe care românii intenționează să le achiziționeze, aceștia consideră că vor aloca într-o mai mare măsură bugete mai generoase pentru legume/ zarzavaturi (31%), carne (29%), lactate/brânzeturi (27%), ouă (24%) și băuturi alcoolice (16%), cele mai multe cumpărate de la supermarket.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite