Pariază pe utilaje care înlocuiesc oamenii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pariază pe utilaje care înlocuiesc oamenii
Pariază pe utilaje care înlocuiesc oamenii

Horia Brustur, proprietarul tipografiei Exlibris, consideră că automatizarea proceselor de producţie este mult mai eficientă, pentru că sunt eliminaţi timpi morţi, iar cheltuielile scad. Managerul Horia Brustur spune că a înlocuit oamenii cu utilajele performante, pentru că i-a fost dificil să găsească personal calificat.

Chiar dacă suntem în plină recesiune şi deja a disponibilizat trei angajaţi, acţionarul majoritar de la tipografia Exlibris, Horia Brustur de 38 de ani, va investi 70.000 de euro (din profitul obţinut în 2008) într-un utilaj automatizat. Acesta va substitui munca a patru-cinci oameni.

Managerul susţine că în acest mod timpii morţi vor fi eliminaţi, iar cheltuielile vor fi mult mai reduse. Proprietarul Exlibris spune că a avut aproape întotdeauna probleme în a găsi angajaţi specializaţi pentru tipografie. „Dacă salariaţii ştiu că nu există concurenţă pe un post nu sunt tentaţi să muncească aşa cum trebuie, iar asta duce la o productivitate mult scăzută“, explică Brustur.

Afaceri de 1,5 milioane de euro pe an

Compania Exlibris a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, nivel pe care managerul speră să-l atingă şi în acest an. Totuşi, obiectivul pare greu de atins având în vedere că o serie de firme de îngheţată, cărora Horia le tipărea etichete, nu au înregistrat, în această vară, vânzările estimate. Şi astfel, pe cale de consecinţă, nici comenzile lui nu mai fost cele prognozate.

Tipografia Exlibris produce ambalaje de carton pentru producători de îngheţată, de iaurturi, iar cel mai mare contract îl are cu o companie care editează muzică pe CD-uri.

Brustur spune că, în piaţă, există o tendinţă de specializare la nivelul companiilor, atât în ceea ce priveşte operaţiunile de pre-press şi tipar, cât şi de finisare. El susţine că pe plan mondial 80% din firmele care activează în acest domeniu dispun de utilaje performante şi astfel au sub zece angajaţi. Managerul este ferm convins că această tendinţă se va propaga şi pe piaţa autohtonă.

Planuri îndrăzneţe

Horia Brustur şi-a propus să devină numărul unu în Europa de Est, în doi ani, pe piaţa de digipack (ambalaje pentru CD-uri). Argumentul lui este achiziţia unui utilaj performant. Este vorba despre o maşină automată de lipit tăviţe de plastic pe suport de carton.

Omul de afaceri susţine că noua linie are o capacitate de producţie de aproximativ 2,5 milioane de unităţi pe lună,  volum care îi va permite să-şi extindă portofoliul de clienţi în Ungaria şi Bulgaria, într-o primă fază. Totuşi, planurile îndrăzneţe ale lui Brustur sunt destul de greu de atins, pentru că în acest domeniu concurenţa este destul de mare, iar companiile care joacă pe aceeastă piaţa beneficiază de tehnologii ultraperfomante.

Brustur spune că din cauza crizei de lichidităţi de pe piaţa financiară, prima măsură luată de companii a fost să reducă bugetele de publicitate. Şi cum în România publicitatea se axează în mod tradiţional pe clasicul suport tipărit, hârtia, majoritatea tipografiilor şi-au restrâns drastic activitatea.

Carte de vizită

Horia Brustur a absolvit liceul de matematică-fizică Gheorghe Lazăr din Sibiu în 1989. În 1996 a terminat Facultatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti. Între 1995 şi 1997 a lucrat ca grafician colaborator cu diferite firme.

Obiectul de activitate era designul de ambalaj şi grafica publicitară. Între anii 1997 şi 2000 a intermediat lucrări tipografice (ambalaje, publicitate şi alte materiale tipărite. Din 2000 şi până în prezent este acţionar majoritar la tipografia Exlibris.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite