Înţelegerile dintre medici şi companiile de medicamente vor fi reglementate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Sănătăţii vrea să transparentizeze „înţelegerile” dintre medici şi companiile de medicamente, iniţiativă cu care preşedintele Colegiului Medicilor din România (CMR) a fost de acord. În opinia acestuia, o astfel de reglementare ar înlătura suspiciunile care planează în prezent asupra medicilor, potrivit cărora aceştia din urmă ar fi sponsorizaţi de diverse companii farmaceutice.

„La nivelul UE se discută această problemă. Se pare că din ce în ce mai mult este o îngrijorare din acest punct de vedere şi se doreşte a se da o reglementare la nivel european. Evident că şi noi vom merge alături de UE dacă se va ajunge la o asemenea soluţie. Avem în plan să încercăm să reglementăm anticipat în România ceva în sensul acesta. Şi anume să încercăm să îi determinăm atât pe medici, cât şi pe companiile de medicamente să facă publice aceste sponsorizări”, a declarat Eugen Nicolăescu, ministrul Sănătăţii.

Prin urmare, continuă ministrul, ar fi bine ca şi reprezentanţii firmelor de medicamente care se deplasează prin spitale sau farmacii să fie cunoscuţi.

„Cred că ar fi bine ca şi reprezentanţii firmelor de medicamente care se deplasează prin spitale sau farmacii să fie cunoscuţi, să avem o listă a lor, să spună ce medicamente recomandă să fie achiziţionate din spitale şi eu cred că tot crescând transparenţa lumea o sa fie mult mai atentă”, a precizat ministrul.  

Transparentizarea înlătură suspiciunile

La rândul său, profesorul Vasile Astărăstoae, preşedintele CMR, este necesară această transparentizare pentru a înlătura suspiciunile.

„Transparentizarea creşte responsabilitatea şi înlătură suspiciunea. În Codul Deontologic al organizaţiei, din martie, avem un articol care prevede obligativitatea de a face cunoscut public sponsorizările pe care medicii le primesc. Transformarea într-o normă a acestor reglementări din Codul Deontologi al Colegiului Medicilor din România este binevenită”, a spus Vasile Astărăstoae.

Pe aceeaşi temă:

Vizibilitate mai mică în media online pentru marile companii farmaceutice

Cele mai mari zece companii farmaceutice din România au avut în primele şase luni ale anului o acoperire în media electronică cu 23% mai scăzută faţă de perioada similară a anului precedent, conform serviciului de media intelligence MedialQ. Paradoxal, anul acesta autorităţile au luat decizii cu impact major asupra industriei.

Nouă români din 10 îşi prescriu singuri medicamentele

Românii au cumpărat anul acesta mai multe medicamente decât anul trecut – este concluzia studiului Pharma & Hospital Report, realizat trimestrial de compania Cegedim România. Potrivit analizei, valoarea medicamentelor vândute de farmacii pacienţilor români a atins nivelul de 2,85 de miliarde de lei, doar în trimestrul al doilea din 2013 înregistrând o creştere de aproape 3% faţă de perioada similară din 2012.

Spitalele româneşti sunt într-o stare de faliment amânat. Directorul companiei de cercetare Cegedim România: „De ani de zile, preferăm să cârpim sistemul”

Majoritatea spitalelor publice din România sunt într-o stare de „faliment amânat”, spune Petru Crăciun, directorul companiei de cercetare Cegedim România. În opinia acestuia, se ridică mari semne de întrebare cu privire la perspectiva pe termen mediu şi lung a sistemului de sănătate românesc.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite