INFOGRAFIE Bugetul românilor de sărbători, mai mic decât cel din 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii vor aloca un buget similar cu cel de anul trecut petrecerii sărbătorilor de iarnă, adică peste 1.500 de lei. Aşa arată un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center care mai spune că cea mai mare din această sumă de bani va fi alocată produselor alimentare cum ar fi carnea, cozonacul şi fructele.

Potrivit cercetării, începând cu anul 2009, au existat fluctuaţii în bugetul alocat pentru Crăciun şi Revelion. Spre exemplu, în anul 2010, acesta a depăşit cu puţin suma de 1.000 de lei, însă a crescut simţitor în următorii ani, ajungând la 1.541 de lei la nivelul anului 2013. În 2014, românii alocă, în medie, 1.575 de lei pentru sărbătorile de sfârşit de an.

Concret, 35,4% din orăşenii intervievaţi intenţionează să cheltuiască pentru masa de Crăciun şi cea de Revelion sub 1.000 de lei, în timp ce doar 24% din ei sunt dispuşi să scoată din buzunar 1.500 de lei în această perioadă. Cea mai mare parte din suma alocată sărbătorilor va fi direcţionată către produsele alimentare, cum ar fi carnea, cozonacul, băuturile răcoritoare şi fructele.

Suma medie destinată acestora este de peste 600 de lei, subliniază studiul. În schimb, pentru produsele nealimentare, cum ar fi ornamentele, cosmeticele sau obiectele de îmbrăcăminte, românii alocă, în medie, 460 de lei, bugetul fiind mai mic cu 30 de lei faţă de cel din anul precedent.

Carnea de curcan, o delicatesă pentru români

Aceeaşi cercetare arată că există şi un procent de 20% din români care nu îşi permit să cumpere anumite produse alimentare din cauza limitărilor financiare. Printre aceste produse se numără carnea, îndeosebi cea de curcan şi de vită, dar şi peştele sau brânzeturile franţuzeşti.

Ca o noutate faţă de anii trecuţi, se înregistrează o creştere a numărului orăşenilor care intenţionează să plece în concediu, însă suma medie alocată acestor excursii a scăzut de la 1.524 de lei în 2013 la 1.149 de lei în 2014. În ceea ce-i priveşte pe cei care intenţionează să meargă la restaurant, suma alocată anul acesta e de 372 de lei.

Ce cadouri cumpără românii de Crăciun şi de Revelion

Cadourile sunt şi ele incluse în bugetul de sărbători. Astfel, 90% din respondenţii la studiu vor să ofere cadouri celor dragi cu ocazia Crăciunului şi a Revelionului. Cei mai mulţi preferă să cumpere articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, jucării şi cosmetice, produse care vor ajunge în special la membrii familiei - soţ, partener, copii, părinţi, fraţi şi surori.


image

De altfel, suma medie alocată achiziţionării de cadouri, adică 470 de lei, a crescut uşor faţă de cea din 2013. Anul 2011 a fost cel în care românii au cheltuit cea mai mică sumă de bani pe cadouri, doar 350 de lei, notează studiul.

De asemenea, ca şi anul trecut, mai mult de jumătate dintre respondenţi nu vor cumpăra nici în acest an brad natural de Crăciun, preferând să folosească unul artificial. Mai mult decât atât, 7,4% dintre persoanele intervievate afirmă că nu intenţionează să împodobească Bradul de Crăciun în 2014.

image

90% din români petrec Revelionul în ţară

Anul acesta, 90% din români preferă să petreacă revelionul în ţară, doar 3,5% din ei optând pentru străinătate. Un procent de 4,5% din respondenţi lucrează chiar în noaptea de revelion, în timp ce 1% din ei nu s-au decis încă dacă rămân aici sau pleacă în afară.

Dintre cei care vor sta de Revelion în ţară, 68,8% vor petrece alături de familie, prieteni în propriile locuinţe sau ale prietenilor, 13,3% vor merge la un restaurant/club, în timp ce 13,2% vor petrece într-o staţiune montană/balneară din România.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 25 – 28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite