Dismorfia Snapchat: Oamenii au ajuns să își facă operații estetice pentru a arăta ca în fotografiile filtrate

0
Publicat:

Cercetătorii de la Universitatea din Boston au descoperit o legătură între utilizarea social media și procedurile cosmetice. Ca urmare a „culturii selfie”, utilizatorii dezvoltă „dismorfia Snapchat” și caută proceduri pentru a arăta ca în imaginile filtrate cu ei înșiși, arată un nou studiu, potrivit nypost.com.

Intervențiile estetice, corelate cu dorința de a arăta ca în imaginile editate. FOTO Shutterstock
Intervențiile estetice, corelate cu dorința de a arăta ca în imaginile editate. FOTO Shutterstock

Autorii studiului au identificat o asociere între un timp mai îndelungat petrecut pe aplicații și utilizarea programelor de editare foto, pe de o parte, și nemulțumirea legată de aspect și dorința de a schimba trăsăturile fizice, pe de altă parte, și vorbesc de dezvoltarea „dismorfiei Snapchat”.

Potrivit studiului, numărul participanților care au luat în considerare proceduri estetice a crescut de la 64% la 86%, iar cei care au căutat o consultație cu un chirurg au urcat vertiginos de la 44% la 68%, potrivit studiului citat de New York Post.

Imagini care sunt irealizabile din punct de vedere fizic

Aproximativ 78% dintre voluntari au declarat că efectuarea unei proceduri le-ar spori stima de sine. Procentul este cu 30% mai mare decât înainte de pandemie.

„Cu toate acestea, efectele de filtrare și manipularea excesivă a fotografiilor creează adesea imagini care sunt fizic irealizabile”, au scris autorii studiului.

Studii anterioare au demonstrat efectele social media asupra adolescenților, sugerând o asociere între utilizarea Internetului și o părere proastă despre propriul corp. Anul trecut, specialiștii au avertizat cu privire la impactul pe care aceste platforme îl au asupra adolescenților, după ce au apărut declarații ale unor părinți, potrivit cărora aplicațiile sociale populare i-au făcut pe copiii lor să se sinucidă sau să dezvolte o tulburare de alimentație.

O creștere a numărului procedurilor estetice

Cercetătorii de la Universitatea din Boston consideră că imaginea corporală distorsionată asociată cu „cultura selfie" a stimulat o creștere a procedurilor estetice în timpul pandemiei, când timpul petrecut în fața ecranului a crescut vertiginos.

Se estimează că, în 2019, cca. 3,5 miliarde de persoane au folosit aplicații de socializare și au petrecut peste 6,3 ore pe Internet, potrivit raportului.

În cadrul studiului, publicat în Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology, au fost intervievați 175 de participanți cu vârsta de peste 18 ani, în perioada 2019-2021. Voluntarii au completat un chestionar cu privire la utilizarea social media și la viziunea lor asupra procedurilor cosmetice, fiind întrebați și dacă și-ar face o intervenție chirurgicală.

Utilizarea frecventă a rețelelor de socializare, asociată cu o nemulțumire crescută legată de imaginea corporală

Cercetătorii au descoperit că utilizarea frecventă a rețelelor de socializare, precum Instagram sau Snapchat, și a aplicațiilor de editare a fotografiilor, cum ar fi Lightroom sau FaceTune, a fost asociată cu o nemulțumire crescută a imaginii corporale, în timp ce urmărirea online a celebrităților, a influencerilor și a conturilor care prezintă rezultatele procedurilor cosmetice a influențat dorința utilizatorilor de a urma tratamente estetice.

Autorii studiului spun că, deși există mai mulți factori care contribuie probabil la acest lucru, „utilizarea social media a crescut probabil dorința, în rândul unui subgrup de pacienți, de a solicita proceduri estetice".

Rezultatele studiului i-au determinat pe autori să solicite medicilor să discute cu pacienții lor despre utilizarea Internetului, potrivit New York Post.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite