Adevărul Holding a preluat Ringier Ucraina
0Adevărul Holding a preluat operaţiunile grupului elveţian Ringier AG în Ucraina, care deţine tabloidul "Blik". Intrarea companiei pe piaţa ucraineană este o premieră pentru un publisher
Adevărul Holding a preluat operaţiunile grupului elveţian Ringier AG în Ucraina, care deţine tabloidul "Blik".
Intrarea companiei pe piaţa ucraineană este o premieră pentru un publisher român.
În acelaşi timp, tranzacţia constituie o etapă importantă în dezvoltarea grupului Adevărul. Operaţiunile din Ucraina vor fi coordonate de la Bucureşti de noua structură creată în Adevărul Holding, Divizia Internaţional şi Reviste.
"Aceste investiţii şi multe altele pe domenii conexe, cum ar fi tiparul, nu fac decât să confirme creşterea spectaculoasă a grupului nostru. Cei peste 800 de angajaţi formează azi o echipă puternică şi unită, care are curajul, instrumentele şi atitudinea de business necesare pentru a face din Adevărul Holding un jucător important pe piaţa românească", a declarat Răzvan Corneţeanu, directorul general Adevărul Holding.
"Blik" a fost lansat în 2006
"Blik" a fost lansat pe piaţa din Ucraina în mai 2006, de compania Ringier, după modelul tabloidului elveţian "Blick". Conceptul a fost extins şi în Ungaria ("Blikk"), Serbia ("Blic"), Cehia ("Blesk") şi România ("Libertatea"). Adevărul Holding deţine al doilea cotidian tabloid din România, ca vânzări, "Click" (130.000 de exemplare vândute zilnic). Una dintre priorităţile integrării "Blik" este tocmai fructificarea tuturor sinergiilor cu tabloidul "Click".
În portofoliul holdingului Adevărul se află cotidianul "Adevărul", tabloidul "Click", mai multe suplimente asociate acestora, "Adevărul de duminică", "Click de duminică", "Dilema Veche", "Dilemateca" şi revista de politică internaţională "Foreign Policy România". Divizia internaţională a grupului cuprinde şi redacţiile din Spania şi Italia, înfiinţate în 2007.
Reclame de peste un miliard USD
Potrivit estimărilor agenţiei Grey Ucraina, investiţiile publicitare din această ţară (cu o populaţie de 46 de milioane de locuitori) se vor ridica, anul acesta, la 1,19 miliarde de dolari, după ce piaţa a cunoscut o creştere constantă în ultimii ani. Dacă în 2004, volumul de publicitate ajungea la 345 milioane de dolari, acesta a crescut succesiv la 482 milioane (2005), 547 milioane (2006) şi 945 milioane (2007).
Ca şi în România, piaţa tv este principalul suport spre care se îndreaptă majoritatea bugetelor de promovare. Totuşi, există o diferenţă majoră între cele două ţări. Dacă la noi, ponderea volumelor de publicitate alocate televiziunii atinge 70%, în ţara vecină, aceasta ajunge la 51% din totalul investiţiilor.
Anul trecut, publicitatea în presa scrisă a deţinut 24% din volumul total investit, adică 230 de milioane de dolari (cifră apropiată de cea din România). În 2008, estimările pentru print se situează la 287 milioane de dolari.