Se schimbă legislaţia: Trotinetele electrice nu mai au voie deloc pe trotuar

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ultima reglementare  interzice circulaţia trotinetelor electrice pe trotuar
Ultima reglementare  interzice circulaţia trotinetelor electrice pe trotuar

Conducătorii de trotinete electrice vor avea reglementări similare bicicliştilor, iar circulaţia acestora pe trotuar va fi strict interzisă. Cei care le conduc au interzis la alcool şi trebuie să aibă asupra lor un document de identitate

Conducătorii de trotinete electrice vor avea reglementări similare bicicliştilor, potrivit unei hotărâri de guvern pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei privind circulaţia pe drumurile publice, în sensul reglementării regimului juridic aplicabil circulaţiei trotinetelor electrice pe drumurile publice.

„Principalele reguli de circulaţie aplicabile conducătorilor de trotinete electrice constau în obligativitatea de a circula numai pe pista pentru bicicletă atunci când aceasta există, fiind interzisă circulaţia acestora pe trotuar. Acestea trebuie conduse numai pe un singur rând atunci când circulă pe drumurile publice, iar conducătorii de trotinete electrice au obligaţia de a avea asupra lor actul de identitate”, a transmis Ministerul Afacerilor Interne (MAI). 

Fără alcool pe trotinete 

De asemenea, este menţionată interdicţia conducătorilor de trotinete de a circula cu acestea atunci când se află sub influenţa alcoolului ori a substanţelor psihoactive sau de a circula cu trotinetele electrice atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă.

Totodată, este interzisă circulaţia cu trotineta electrică fără a menţine contactul cu solul sau atunci când nu sunt respectate condiţiile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească.

Spre deosebire de regulile stabilite pentru conducătorii de biciclete, în cazul trotinetelor electrice, schimbarea direcţiei de mers se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea.

Mai multe elemente reflectorizante 

În document se fac şi o serie de precizări legate de condiţiile tehnice şi dotările trotinetelor electrice care pot circula legal în trafic. „În ceea ce priveşte condiţiile tehnice pentru trotinetele electrice, acestea trebuie să fie dotate cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie, respectiv cu un dispozitiv de frânare eficace şi să fie dotate cu sistem de avertizare sonoră, echipate, pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, cu lumini şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant. De asemenea, trotinetele electrice trebuie să fie echipate cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roţi, care, în mişcare, formează un cerc continuu”, arată sursa citată.

Actul normativ nu face referire însă la o serie alte de noi reguli pentru trotinetişti pe care experţii în securitate rutieră le-au considerat necesare. Astfel, aceştia au cerut ca trotinetele electrice să fie înregistrate la autorităţile locale, după modelul scuterelor, pentru a putea fi şi asigurate cu poliţă obligatorie de tip RCA, aşa cum se întâmplă în Austria, Germania sau Ungaria, de exemplu. Au fost deja destule accidente în care au fost implicaţi trotinetişti din vina lor, iar decontarea pagubelor este mai greu de realizat. Apoi experţii nu prea înţeleg de ce casca este obligatorie numai pentru trotinetiştii care au vârsta sub 16 ani, pentru că „pericolul de rănire în caz de accident este acelaşi la orice vârstă”. 

Maşinile electrice vor avea numere verzi 

Prin aceeaşi Hotărâre de Guvern s-au introdus, după modelul existent în mai multe ţări europene, plăcuţele cu numărul de înmatriculare cu litere şi cifre de culoare verde pentru autovehiculele care utilizează combustibili alternativi şi se reglementează unele proceduri administrative în domeniul circulaţiei rutiere. „Am modificat legislaţia privind înmatricularea mijloacelor de transport, autoturismelor şi introducem numerele verzi pentru mijloacele de transport nepoluante. Este o măsură în sprijinul celor care fac un efort în plus pentru a proteja mediul, în special, în marile oraşe unde poluarea aerului a generat deja infringement împotriva României. Aceste numere verzi vor funcţiona ca un fel de paşaport verde pentru aceste mijloace de transport şi vor putea sta la baza asigurării unor facilităţi în marile oraşe în ceea ce priveşte parcarea, accesul în anumite zone sau impozitarea”, a declarat Tanczos Barna într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria. 

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite