Reorganizare la Ministerul Justiţiei. Cătălin Predoiu face primii paşi pentru modificarea Codurilor Penale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Organizarea şi funcţionarea MJ, adoptată în şedinţă de Guvern. Pe ce direcţii va acţiona ministrul Cătălin Predoiu  Imagine: Adevărul / Ionuţ Mureşan
Organizarea şi funcţionarea MJ, adoptată în şedinţă de Guvern. Pe ce direcţii va acţiona ministrul Cătălin Predoiu  Imagine: Adevărul / Ionuţ Mureşan

Reorganizarea Corpului de control al ministrului justiţiei va avea loc la nivel de Direcţie, iar ministrul va putea sesiza Inspecţia Judiciară pentru a se stabili dacă există indiciile săvârşirii unei abateri disciplinare de către procurori, se arată într-un comunicat al Ministrului Justiţiei dat, luni, publicităţii. Documentul vorbeşte şi despre comisii de elaborare a proiectelor de Coduri, semn că MJ face primii paşi pentru modificarea lor.

În şedinţa de Guvern de joi, 11 iunie, a fost adoptată Hotărârea pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei. „Hotărârea consolidează Ministerul pe trei planuri: 1) elaborare legislativă, 2) comunicare 3) management.”, a declarat Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu.

Potrivit comunicatului MJ, principalele reglementări cu privire la modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei vizează următoarele domenii:

  • Se vor constitui comisii de elaborare a proiectelor de coduri şi de alte acte normative ce interesează domeniul justiţiei, de documentare şi/sau elaborare a studiilor de fundamentare a acestora şi a strategiilor în domeniul justiţiei. În cadrul acestor comisii, vor putea fi folosiţi, în condiţiile legii, şi colaboratori externi – cadre didactice din învăţământul superior juridic, cercetători ştiinţifici, judecători, procurori, membri ai profesiilor juridice reglementate sau alţi specialişti. Procedura de selecţie, modul de organizare şi funcţionare a comisiilor vor fi stabilite prin ordin al Ministrului Justiţiei.
  • Prin ordin de ministru, se vor numi consilieri onorifici din rândul unor personalităţi cu largă recunoaştere. Astfel, se are în vedere necesitatea cooptării acestora în proiectele majore ale instituţiei, de larg interes pentru mediul juridic şi mediul de afaceri.
  • Ministrul va putea sesiza Inspecţia Judiciară pentru a se stabili dacă există indiciile săvârşirii unei abateri disciplinare de către procurori.
  • Două direcţii din cadrul Ministerului Justiţiei, Direcţia Financiar Contabilă şi Direcţia Investiţii, nu vor mai funcţiona ca structuri distincte, înfiinţându-se Direcţia Economică, prin preluarea atribuţiilor, a activităţii, a posturilor şi a personalului din cadrul celor două direcţii mai sus-menţionate. Direcţia Economică va conduce la realizarea unei structuri flexibile şi adaptată cerinţelor actuale cu o viziune clară în domeniul economic.
  • Biroul de statistică judiciară va trece ca şi compartiment în cadrul Direcţiei resurse umane, în scopul atingerii, în mod eficient, a obiectivului îndeplinirii atribuţiilor ambelor compartimente în condiţii optime şi într-o unică viziune.
  • Se va înfiinţa Compartimentul pentru Comunicare în cadrul Ministerului Justiţiei, având ca atribuţii principale:a) crearea şi evaluarea imaginii publice a politicii din domeniul justiţiei şi elaborarea recomandărilor în consecinţă; b) elaborarea strategiilor de comunicare; c) organizarea activităţilor publice ale Ministrului Justiţiei şi ale altor reprezentanţi ai ministerului; d) organizarea conferinţelor de presă ale ministerului.
  • Se va reorganiza Corpul de control al ministrului la nivel de direcţie. Subliniem că acest compartiment este o structură de autoritate, care beneficiază de independenţă operaţională, subordonată direct Ministrului Justiţiei.
  • Secretarul general va coordona şi Programul naţional de consolidare a infrastructurii instanţelor de judecată aflate în municipiile reşedinţă de judeţ şi Programul «Cartierul pentru Justiţie» - complex urbanistic destinat sediilor unor instituţii aparţinând sistemului judiciar.

„Scopul este să avem un minister prolific la nivel de elaborare legislativă, care comunică bine şi este manageriat corect. Pentru aceasta, se impunea modificarea actului normativ care îl organizează. Expertiza ministerului în materie de elaborare este de înalt nivel, dar pentru perioadele de „supra-sarcină” pot fi utile grupurile de lucru, incluzând specialişti din mediul academic şi profesiile juridice, dacă vom găsi deschidere în aceste sfere profesionale. Resimt nevoia unei mai bune comunicări din partea ministerului, multiplele sarcini rezolvate de minister fiind în bună măsură necunoscute publicului. Există şi fenomenul invers, atribuţii şi responsabilităţi care nu aparţin ministerului sunt atribuite acestuia, în absenţa unei bune informări pe care trebuie să o facem”, a precizat ministrul Cătălin Predoiu.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite