Poliţişti de la Paşaporte, detaşaţi la ambasade pentru eliberarea mai rapidă a documentelor de călătorie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile nu uită scandalul cozilor de la paşapoarte. Poliţişti de la structurile de paşapoarte ar putea fi trimişi la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate pentru preluarea mai rapidă a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor.

Ministerul Afacerilor Interne a pus, joi, în dezbatere publică un proiect de Ordonanţă a Guvernului care creează cadrul juridic necesar „trimiterii de poliţişti de la structurile de paşapoarte la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate în scopul fluidizării activităţilor specifice de primire a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi a paşapoartelor simple temporare pentru reducerea aglomeraţiei“.

Cocret, proiectul Ordonanţei Guvernului pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, prevede că trimiterea poliţiştilor, în misiune temporară în străinătate, se va face la solicitarea justificată a Ministerului Afacerilor Externe.

„Aspectele organizatorice ce privesc desfăşurarea activităţii poliţiştilor la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României se vor stabili prin protocol încheiat între MAI, prin Direcţia generală de paşapoarte, şi MAE“, arată Ministerul de Interne.

Cozile umilinţei

Încă din luna iunie 2017, la serviciile pentru eliberarea paşapoartelor din întreaga ţară s-au format cozi uriaşe, oamenii reclamând organizarea proastă şi birocraţia. Autorităţile au dat vina pe numărul redus de angajaţi şi pe numărul mic de birouri unde aceştia îşi pot desfăşura activitatea.

În urma scadandalului declanşat de „cozile umilinţei“, MAI a luat o serie de măsuri. Pentru a se evita supraaglomerarea unor ghişee, cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi temporare s-au putut depune la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, indiferent de domiciliul sau reşedinţa solicitantului documentului de călătorie.

Totodată, s-a eliminat obligativitatea prezentării,  în fotocopie, a documentelor care însoţesc cererea de eliberare a paşaportului. Cererile sunt generate în sistemul informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi semnătură.  

La obţinerea paşapoartelor temporare pentru minorii sub 14 ani nu s-a mai cerut prezenţa acestora, ci a două fotografii color 35 x 45 mm. În plus, s-a dezvoltat şi extins procedura de programare online pentru depunerea cererilor de eliberare a paşapoartelor simple.

Măsuri legislative

În plan legislativ, MAI a elaborat un proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, care prevede o serie de modificări legislative privind creşterea valabilităţii paşaportului simplu electronic şi clarificarea situaţiilor în care poate fi solicitat un paşaport simplu temporar. Proiectul a parcurs procesul de transparenţă decizională, urmând ca după obţinerea avizelor instituţiilor competente şi aprobarea Guvernului, să fie trimis în Parlament pentru a fi adoptat.

Prin proiectul de lege, MAI a propus dublarea termenului de valabilitate a paşaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 25 de ani. Pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani, paşaportul simplu electronic va fi valabil trei ani, iar pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 şi 25 de ani va fi valabil 5 ani. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite