Efectele războiului din Ucraina. Companiile care transportă cereale pe Dunărea maritimă caută piloți

0
0

Companiile care transportă cereale pe Dunărea maritimă, între Brăila și Sulina, au nevoie de piloți. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos a anunțat că angajează astfel de personal, cu sau fără experiență.

Sediul AFDJ GalaȚI FOTO: Arhivă, Adevărul
Sediul AFDJ GalaȚI FOTO: Arhivă, Adevărul

Regia Autonomă Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi a anunțat pe Facebook că angajează persoane pentru pozițiile „Pilot Maritim Aspirant și „Pilot Maritim”.

Potrivit anunțului, cerințele pentru ocuparea postului sunt următoarele: „Posesor de brevet pilot maritim aspirant/pilot maritim, pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175 și în porturile situate pe acest, obținut în baza ordinului M.T.I nr. 1.203 din 30 iunie 2022; posesor de carnet de marinar; disponibilitate pentru programul de lucru în tură; cunoștinte legislative în domeniul pilotajului; Abilități: rezistență la stres, lucrul în echipă.”

Cererile de angajare, însoțite de documentele care atestă pregătirea și experiența profesională, pot fi depuse la AFDJ. Regia autonomă angajează piloți deoarece pe Dunăre a crescut foarte mult traficul.

Între zona Galați-Brăila și Marea Neagră circulă numeroase nave care transportă cereale din Ucraina. Acestea reprezintă un traseu alternativ la calea tradițională de export a cerealelor ucrainene de pe Marea Neagră, afectată de războiul provocat de ruși.

8,4 milioane de tone de produse agricole ucrainene au tranzitat România

Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, susține că peste jumătate din transporturile de cereale ucrainene pe cale terestră au trecut prin România, țara noastră fiind foarte apreciată pentru contribuția la deblocarea crizei alimentare.

„Continuăm aceste eforturi pe care România le face pentru a sprijini tranzitul cerealelor ucrainene, dacă facem o comparație între efortul României și tot ceea ce s-a transportat în coridoarele de solidaritate create de Uniunea Europeană, aproximativ 16 milioane de tone, vă dați seama că efortul României depășește jumătate din acest volum. Putem compara acest efort cu ceea ce s-a putut transfera prin inițiativa Mării Negre privind cerealele, cea care a fost prelungită recent cu 120 de zile. Pe acea rută s-au tranzitat peste 11,1 milioane de tone de cereale și alte produse ucrainene. O singură comparație a acestor cifre arată care este volumul contribuției României, iar această contribuție este extrem de apreciată la nivel internațional”, a explicat Bogdan Aurescu la Adevărul Live.

Evenimente


Ultimele știri
Cele mai citite