UPDATE Rezultatele preliminare la simulare Bacalaureat 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Arhivă
Foto Arhivă

Ministerul Educaţiei a publicat, joi, rezultatele preliminare la simularea probei de Bacalaureat 2022. Notele primite de elev pot fi trecute în catalog, doar la solicitarea scrisă a acestuia sau a părintelui/tutorelui.

UPDATE: Rezultate simulare BAC 2022

Datele centralizate de Ministerul Educaţiei pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene relevă următoarea situaţie preliminară:

 

Bacalaureat

Proba E.a) - Limba şi literatura română - procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5): 68,31% (70,20% în 2021)

  • 234 de elevi au obţinut nota 10
  • Pe segmentul de notare 5 - 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 5 - 5.99: 29.094
  • Rată de prezenţă: 79,03% (118.599 de elevi)

Proba E.b) - Limba şi literatura maternă - procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5): 84,16% (81,90% în 2021)

  • 30 de elevi au obţinut nota 10
  • Pe segmentul de notare 5 - 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 8 - 8.99: 1.185
  • Rată de prezenţă: 90,79% (6009 elevi)

Proba E.c) - Proba obligatorie a profilului - procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5): 59,73% (51,40% în 2021)

  • 818 elevi au obţinut nota 10
  • Pe segmentul de notare 5 - 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 5 - 5.99: 20.668
  • Rată de prezenţă: 77,35% (116.067 de elevi)

Proba E.d) - Proba la alegere a profilului - procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5): 70,92% (68,10% în 2021)

  • 1.341 de elevi au obţinut nota 10
  • Pe segmentul de notare 5 - 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 8 – 8.99: 18.319
  • Rată de prezenţă: 75,60% (113.460 de elevi)

Ştirea iniţială: Chiar dacă rezultatele simulărilor nu sunt satisfăcătoare, până la examenele propriu-zise din vară mai pot fi adoptate tactici pedagogice care să-i motiveze pe elevi şi care să ducă la obţinerea unor note mai bune, susţin specialiştii.

„Rezultatele simulării sunt un indicator foarte valoros atât pentru elevi, cât şi pentru profesori şi părinţi. La nivel individual, profesorii văd prin aceste rezultate cât de bine au reuşit să dezvolte competenţele, astfel încât să îşi poată proiecta activităţile pentru a stimula zonele de putere pe care le au elevii şi pentru a organiza programe, întâlniri cu scopul de a relua conţinuturile care creează dificultăţi elevilor”, punctează Cristina Bărbosu-Ene, profesoară de Limba şi literatura română la Şcoala gimnazială Sihlea, judeţul Vrancea, facilitator de Mentalitate Deschisă în Educaţie. 

Ponturi şi scurtături 

Profesoara explică modul de abordare a problemei care poate veni în ajutorul elevului: „Spre exemplu, funcţionează să îi spui copilului care sunt zonele de putere, unde se pricepe cel mai bine, şi să îl încurajezi să exerseze ca în acestă zonă să obţină punctaj maxim. Pe de altă parte, este nevoie să îi oglindeşti care sunt zonele în care are nevoie să depună mai mult efort”. 

Dascălul, mai spune profesoara de Limba română, le poate oferi elevilor diferite „scurtături” care să îi ajute concret la examen, pentru că timpul nu mai permite reluarea conceptelor în întregime, iar acest lucru depinde de măiestria profesorului.

„Este important să oferi feedback real şi să te asiguri că elevul îl integrează. Contează şi modul în care duci către elevi ideea de examen, mulţi blocându-se în acele momente. Mi se pare foarte important ca profesorul să fie onest cu sine şi cu elevii săi şi să îi ajute să-şi dezvolte un program de pregătire pentru Evaluare”, punctează profesoara. 

Paşi mărunţi la Matematică 

La rândul său, Ovidiu Bădescu, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Traian Lalescu” Reşiţa, susţine că rezultatele simulărilor sunt importante „doar ca un punct de diagnosticare a nivelului la care acel elev se află, nu ca o prognoză a reuşitei finale”. Cu atât mai mult cu cât simulările conţin întreaga materie de examen, iar profesorii abia acum încep recapitulările la clasă. 

Profesorul mai spune că rolul cadrului didactic este important, acesta putând să le vorbească elevilor despre modul în care privim eşecul, şi anume ca moment de conştientizare şi organizare a activităţilor din următoarea perioadă.

„Profesorii, părinţii şi copiii cu un rezultat nesatisfăcător trebuie să pună foarte mult accent nu doar pe o pregătire ştiinţifică, dar şi pe o pregătire emoţională. Să îi oferim copilului ca exemplu alţi elevi care la simulare au luat note mici, dar la examene, note foarte mari. Să le explicăm că rolul simulărilor nu este să prezică nota de la examenul din vară, ci mai degrabă să arate un nivel de pornire, pe care se poate clădi foarte mult. Să găsim părţile pozitive şi să lăudăm ceea ce elevul a făcut bine, punând accent pe faptul că, dacă s-ar fi pregătit mai bine, putea face şi mai mult, dar şi pe faptul că până în vară e suficient timp să se pregătească mult mai bine”, subliniază Ovidiu Bădescu. 

La Matematică, cea mai bună tactică este cea a „paşilor mărunţi”. „Adică, să găsim o anumită problemă pe care elevul nu a ştiut-o la simulare, să i-o explicăm până o înţelege, apoi să îi dăm mai multe probleme de acelaşi tip, pe care elevul le va putea rezolva singur. Va ajunge astfel la concluzia că depinde doar de el şi de timpul alocat pregătirii să ştie la examen orice problemă”, explică profesorul de Matematică Ovidiu Bădescu. 

Sfaturi pentru părinţi 

La rândul lor, părinţii au nevoie să conştientizeze că aceste rezultate sunt un indicator de care să ţină cont, ceea ce nu este echivalent cu a pune presiune pe copii dacă rezultatul nu este cel dorit. Preferabil ar fi o analiză şi apoi o discuţie despre cum îşi pot susţine copiii în perioada următoare, până la examenele finale. 

„Dacă sunteţi părintele unui elev de clasa a VIII-a sau a XII-a, nu vă lăsaţi descurajaţi de nota la simulare. Nu începeţi să criticaţi, nu-l veţi ajuta pe copil cu nimic. Discutaţi cu calm, deschis şi stabiliţi împreună care sunt paşii pe care îi aveţi de făcut mai departe.

În acestă perioadă, copiii se simt foarte stresaţi, apăsaţi. Dacă îi vom certa, vom pune şi mai multă presiune asupra lor. În această perioadă au nevoie să ştie că le suntem alături, părinţi şi profesori. Au nevoie să ştie că, oricare ar fi rezultatul final de la examen, acel rezultat nu ne influenţează iubirea pentru ei”, spune Teodora Simion, profesoară de Limba şi literatura română şi directoare a Şcolii Gimnaziale Ciugud, judeţul Alba. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite