Salvaţi Copiii: Unu din trei elevi a rămas în urmă cu materia şcolară, în ultimii doi ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un elev din trei a suferit pierderi de învăţare în pandemie Foto: Alina Mitran
Un elev din trei a suferit pierderi de învăţare în pandemie Foto: Alina Mitran

Un sondaj efectuat de organizaţia Salvaţi Copiii România arată că 31% dintre elevii din învăţământul preuniversitar spun că au rămas în urmă cu materia din cauza restricţiilor impuse de pandemie. Decalajele sunt mai mari în cazul copiilor vulnerabili.

Şcoala online a agravat disparităţile sociale, semnalează reprezentanţii organizaţiei nonguvernamentale. Potrivit aceleiaşi surse, 286.150 de copii între 7 şi 17 ani erau în afara şcolii la 1 ianuarie 2021; 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar şi gimnazial şi 14.381 din învăţământul liceal, au abandonat şcoala în 2019/2020; elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 faţă de cei de la şcolile din urban. 

În aceste condiţii, Salvaţi Copiii anunţă extinderea programului de educaţie remedială estivală pentru copiii vulnerabili şi deschiderea grădiniţelor estivale, ajunse la cea de-a 25-a ediţie. 

Rezultatele elevilor, condiţionate de statut

Rezultatele evaluării activităţilor de educaţie remedială din vara 2021 arată că 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplină de învăţare. La Matematică, proporţia copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 90% la intrarea în program la 56% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 10% la 44%. La Limba română, a scăzut de la 91% la intrarea în program la 48% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 10% la 53%, iar la Ştiinţe a scăzut de la 63% la 33% la finalul programului. 

Organizaţia Salvaţi Copiii a atras atenţia în mod repetat asupra impactului pe care îl are, în România, situaţia socio-economică a familiei asupra rezultatelor şcolare ale copiilor. 

Cele mai recente rezultate disponibile ale PISA (PISA 2018) plasau România printre ţările care înregistrează o puternică legătură între statutul socio-economic al elevilor şi performanţele înregistrate de aceştia. Astfel  - eliminând toţi ceilalţi factori-, statutul socio-economic determină 18% din variaţiile de performanţă ale elevilor  - 12% media OCDE. 

În anul 2022, în cel de-al 25-lea, vor fi organizate activităţi estivale pentru 2.500 de copii, dintre care 385 de preşcolari şi 2.115 elevi, din Bucureşti şi judeţele Argeş, Braşov, Caraş-Severin, Constanţa, Cluj, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Hunedoara, Iaşi, Ilfov, Mureş, Neamţ, Olt, Suceava, Timiş, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea. În Bucureşti şi judeţele Braşov, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Mureş, Suceava, Timiş şi Tulcea vor participa la activităţile educative şi de socializare şi copii din Ucraina.

De asemenea, Salvaţi Copiii organizează în această vară 20 de tabere pentru peste 700 de copii din România şi din Ucraina.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite