Ministrul Educaţiei, despre „Fabricile de diplome“ repornite de Andronescu: „Semnalul de alarmă trebuie luat în calcul“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a declarat, marţi, că anumite elemente din legea privind cifra de şcolarizare, care prevede că „fiecare cadru didactic trebuie să aibă maximum 35 de studenţi la curs”, pot scădea calitatea actului de învăţământ superior. Declaraţia vine în contextul în care, ieri, dezvăluiam că parlamentarii au adoptat o iniţiativă legislativă care permite universităţilor să elibereze diplome pe bandă rulantă.

 „Eu nu vă pot spune care sunt efectele acestei modificări legislative. Cu siguranţă un semnal de alarmă pe care l-a tras Consiliul Naţional al Rectorilor trebuie luat în calcul. E posibil ca, din acest punct de vedere, elemente din această lege să contribuie la scăderea actului de calitate în învăţământul universitar. Lucrul acesta trebuie reparat, dacă este aşa, şi nu prin act normativ de urgenţă”, a declarat, astăzi, Liviu Pop, la Adevărul Live.

Acesta a făcut referire la o iniţiativă legislativă, adoptată de Senat (cameră decizională) care aduce modificări la Legea Educaţiei Naţionale. Iniţiativa a fost trimisă pentru promulgare către preşedintele Klaus Iohannis.

Conform textului, pentru fiecare profesor trebuie să existe cel mult 35 de studenţi.

„Eu nu cred că un număr mare de studenţi scade calitatea actului de educaţie. De partea cealaltă, însă, orice modificare legislativă se face în Parlament. Dacă Parlamentul a decis, preşedintele a promulgat, odată cu publicarea în Monitorul Oficial, noi, cei din Executiv, trebuie să executăm ceea ce spune Parlamentul şi nu numai noi, ci şi cei din universitate”, a explicat Pop.

Ministrul Educaţiei a precizat că nu va iniţia nicio ordonanţă de urgenţă de modificare a Legii Educaţiei, până la 1 septembrie.

„Din punctul de vedere al Ministerului Educaţiei Naţionale, nu vom iniţia niciun act normativ de modificare a Legii Educaţiei Naţionale. Până la 1 septembrie, când începe sesiunea parlamentară, nu suntem abilitaţi şi nici nu am cerut abilitare să emitem ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Legii Educaţiei Naţionale. După începerea sesiunii parlamentare, orice modificare vom face, o vom face doar când vom avea un acord, un consens de la Consiliul Naţional al Rectorilor, de la Academia Română, de la Academia Oamenilor de Ştiinţă şi de la ARACIS, cu dezbateri publice, cu partenerii, cu studenţii şi sindicatele”, a mai adăugat Liviu Pop.

Parlamentul a dat undă verde înfiinţării de fabrici de diplome prin adoptarea unor amendamente la Legea Educaţiei. Cel puţin aşa acuză studenţii, rectorii, dar şi alţi specialişti din cadrul învăţământului superior care spun că parlamentarii au hotărât ca de acum cifra de şcolarizare pentru universităţi să fie stabilită printr-o hotărâre de guvern, în urma unei evaluări făcută de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) după criteriul „fiecare cadru didactic să aibă maximum 35 de studenţi la curs”.

 „Calitatea procesului de învăţare va fi mult diminuată şi, în plus, din nou vor avea un număr semnificativ mai mare de diplome eliberate”, atrag atenţia specialiştii.

Iniţiativa legislativă a fost propusă de senatorul Ecaterina Andronescu, care susţine că în baza calculelor pe care le-a făcut cu experţi, acest raport reprezintă media maximală de studenţi care pot fi şcolarizaţi pentru orice domeniu de studiu din universităţile din România. Proiectul a fost adoptat de Senat (cameră decizională – n.r.) la sfârşitul lunii trecute.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite