Ministerul Educației le cere școlilor să recupereze zilele libere nou aprobate

0
Publicat:

Zilele libere nou aprobate de Guvern vor fi recuperate de elevi și profesori. Ministerul Educației a transmis o circulară în teritoriu în care cere actualizarea orarelor înainte sau după datele respective.

Zilele libere vor fi recuperate de elevi și profesori FOTO Shutterstock
Zilele libere vor fi recuperate de elevi și profesori FOTO Shutterstock

Ministerul Educației a trimis o circulară către toate școlile în care precizează că, pentru zilele libere nou introduse de Guvern, profesorii și elevii vor recupera orele pierdute înainte sau după datele respective, potrivit documentului obținut de edupedu.ro, citat de g4media.ro.

 Adresa este semnată de secretarul de stat Sorin Ion și vine după ce, pe 28 decembrie 2022, Guvernul a aprobat încă trei zile libere pentru angajații din instituțiile de stat, implicit pentru cei din învățământ. Două dintre aceste zile sunt în perioada cursurilor din acest an școlar. 

Astfel, este vorba despre 23 ianuarie, 2 iunie și 14 august, zile care vor face punte între sărbători legale și weekenduri. Două dintre ele, 23 ianuarie și 2 iunie 2023, influențează și calendarul școlar pentru că pică în perioade în care sunt cursuri.

În circulara despre care reprezentanții Ministerului menționaseră deja, pentru edupedu.ro, că va fi trimisă în școli, reprezentanții instituției le scriu școlilor că au obligația să-și actualizeze orarul „în vederea recuperării” orelor din zilele libere.

Împărțirea pe module funcționează cu sincope

Structura anului școlar bazată pe module, devenită funcțională pentru prima dată în anul școlar 2022-2023, îi pune în dificultate atât pe profesori, cât și pe elevi. Această segmentare a învățării în cinci module, aplicată în premieră în actualul an școlar, la inițiativa fostului ministru al Educației Sorin Cîmpeanu, nu bucură însă pe nimeni. 

Experți ai organizației non-guvernamentale Centrul de Evaluare și Analize Educaționale, CEAE, au făcut o analiză din care rezultă că împărțirea pe module funcționează cu sincope. „Anunțată cu câteva luni înainte de începerea școlii, schimbarea a fost insuficient explicată profesorilor, iar o serie de detalii legate de planificarea calendaristică a materiei și ritmicitatea notării au fost lăsate la latitudinea lor. Cu alte cuvinte, au fost lăsați «să se descurce» de unii singuri. Mai mult de atât, chestiunile rămase nelămurite s-au dovedit a avea un impact semnificativ asupra fluxului predării, asupra felului în care se face evaluarea și asupra gradului de încărcare pe care îl resimt elevii”, precizează autorii analizei.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite