O catastrofă evitată: problema siguranţei aeronavelor de la Boeing

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Boeing 787 Dreamliner FOTO Arhiva Adevărul
Boeing 787 Dreamliner FOTO Arhiva Adevărul

După ce zborul tuturor avioanelor Boeing de tip 787 Dreamliner a fost interzis în lumea întreagă din cauza unor probleme la baterie, se anticipează o serie de măsuri menite să evite un colaps financiar al companiei.

Boeing a promis că inginerii săi vor lucra în următoarele săptămâni pentru a rezolva problemele importante, ceea ce înseamnă că alte proiecte importante vor fi neglijate. Şi deoarece linia de producţie nu poate fi pur şi simplu închisă, conducerea se va întreba dacă mai are sens să producă aeronave care momentan nu zboară nicăieri în lume, se arată într-un articol apărut pe  site-ul cnn.com.

Şefii de la Boeing ar putea răsufla uşuraţi pentru că totul a ieşit atât de bine, iar cele 50 de aeronave care au fost scoase din uz, deşi provoacă pagube imaginii şi bugetului celor de la Boeing, este posibil să nu reprezinte tocmai o catastrofă.

Depinde mult de ceea ce găsesc investigatorii, iar cel mai bun scenariu ar fi ca problema să fie una izolată. Dacă autorităţile sunt convinse că modificarea modului în care bateriile sunt instalate sau construite este suficientă, iar măsurile reduc la minimum riscurile unei baterii supraîncălzite, 787 ar putea zbura din nou în câteva săptămâni.

Un caz mai grav ar fi un defect răspândit la nivelul întregii structuri electrice a modelului Dreamliner, conducând la regândirea forţată a întregii filosofii care stă la baza design-ului aeronavelor. Dacă această variantă se împlineşte, aeronavele nu ar mai zbura un an sau mai mult, iar compania ar fi aproape de colaps financiar.

Posibilitatea aceasta este însă puţin probabil să devină realitate, se arată în articol. Deşi Boeing a riscat când a creat o aeronavă atât de dependentă de sistemele electrice, a trecut deja prin procesul lung şi dureros de a convinge autorităţile că Dreamliner este sigur. Ca autorităţile respective să fi aprobat o aeronavă cu defecte fundamentale de design este aproape de neconceput.

În ce priveşte celelalte probleme experimentate în ultimele luni, toate pot fi puse pe seama faptului că cele mai multe aeronave noi se confruntă cu aceste dificultăţi.

A380, care aparţine de Airbus, rivalii celor de la Boeing, a avut propriile sale probleme, când întreaga infrastructură a fost pusă sub semnul întrebării.

Cu toate acestea, într-o industrie obsedată pe bună dreptate de siguranţă, nu este în interesul nimănui să insinueze – nici măcar subtil – că un alt produs ar reprezenta un risc pentru pasageri. Viteza, preţul, stilul, capacitatea: toate pot diferenţia produsele. Siguranţa, însă, niciodată.

Interzicerea zborului tuturor avioanelor Boeing 787 arată nu defectele din cultura industrială – graba de a aduce aeronava  pe piaţă, dorinţa de a mulţumi acţionarii – ci rigoarea unui regim cu toleranţă zero la orice imperfecţiune, cât de mică. Iar asta, pentru oricine călătoreşte cu avionul, este bine de ştiut.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite