Volkswagen și sindicatul au convenit pentru eliminarea a 35.000 de locuri de muncă. Acordul va permite economisirea a 15 miliarde de euro anual

0
0
Publicat:

După discuții îndelungate, Volkswagen, gigantul auto german, a convenit vineri cu sindicatul pentru eliminarea 35.000 de locuri de muncă și reducerea capacităților de producție.

FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Liderii sindicali au salutat acordul drept „un miracol de Crăciun”, după 70 de ore de negocieri istovitoare, cele mai lungi din istoria de 87 de ani a companiei, scrie News.ro. De asemenea, conedierile sau închiderea fabricilor nu vor fi imediate.

Acordul care evită grevele costisitoare poate oferi, de asemenea, uşurare investitorilor după luni de negocieri. Acţiunile au crescut cu 2,4% după închiderea bursei, în urma acordului. În acest an acţiunile au scăzut cu 23%.

Încă din septembrie, Volkswagen a pornit discuțiile cu reprezentanții sindicatelor cu privire la cele două măsuri, ca efect al concurenței cu rivalii chinezi, care oferă vehicule mult mai ieftine, dar și pentru a gestiona cererea slabă din Europa.

Aproximativ 100.000 de muncitori au organizat deja două greve separate în ultima lună, cea mai mare din istoria Volkswagen, protestând faţă de planurile de reducere a costurilor.

„Prin pachetul de măsuri care a fost convenit, compania a stabilit un curs decisiv pentru viitorul său în ceea ce priveşte costurile, capacităţile şi structurile. Acum suntem din nou în poziţia de a ne modela cu succes propriul destin”, a declarat CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, într-un comunicat.

VW a spus că acordul va permite economii de 15 miliarde de euro anual pe termen mediu şi nu a văzut niciun impact semnificativ asupra previziunilor sale financiare pentru 2024.

Deşi nu vor avea loc închideri imediate de fabrici, VW a spus că se află în căutare de opţiuni pentru fabrica sa din Dresda şi că schimbă activitatea fabricii din Osnabrück, inclusiv căutând un cumpărător. O parte din producţie ar fi mutată în Mexic.

Producţia de vehicule ar urma să fie închisă la uzina din Dresda până la sfârşitul anului 2025. Personalul VolksWagen AG nu va primi majorări de salarii în baza unui contract colectiv de salariu în următorii patru ani, în timp ce unele bonusuri vor fi anulate sau reduse.

Producţia la uzina VW din Wolfsburg, cea mai mare, va fi redusă la două linii de asamblare de la patru.

„Nicio  fabrică nu va fi închisă, nimeni nu va fi disponibilizat din motive operaţionale, iar acordul de salarizare al companiei noastre va fi asigurat pe termen lung”, a declarat şefua consiliului de întreprindere, Daniela Cavallo.

Așadar, cele 35.000 de concedieri reprezintă reducerea cu aproximativ un sfert din forța totală de muncă a gigantului auto german şi ar veni în tandem cu reducerea reţelei de fabrici germane a companiei cu peste 700.000 de vehicule.

Totuşi, negociatorul şef al IG Metall, Thorsten Groeger, a spus că reducerile, care nu vor implica concedieri obligatorii, fac parte dintr-o soluţie de abordare a supracapacităţii şi vor fi făcute într-o manieră responsabilă din punct de vedere social.

Principalul acționar Porsche SE spune despre acord că va îmbunătăți semnificativ competitivitatea Volkswagen, adăugând că implementarea reducerilor sunt cruciale.

Criza Volkswagen are loc în contextul în care în Germania există tulburări politice. Problema remedierii economiei germane a reprezentat subiectul principal în campanie, înaintea alegerilor anticipate din februarie, în timp ce cancelarul Olaf Scholz, aflat în urmă în sondaje, a cerut VW să-şi menţină toate fabricile deschise.

Scholz a salutat vineri seara „o soluţie bună, acceptabilă din punct de vedere social”, adăugând într-o declaraţie: „În ciuda tuturor greutăţilor, aceasta asigură că Volkswagen şi angajaţii săi pot aştepta cu nerăbdare un viitor bun”.

Foştii şefi ai Volkswagen, inclusiv Herbert Diess şi Bernd Pischetsrieder, au eşuat în încercările lor de a face schimbări de anvergură producătorului auto din Wolfsburg, deoarece sindicatul a rămas ferm pe poziţie.

Ameninţarea cu greve a IG Metall a fost o monedă de schimb puternică. UBS a estimat că fiecare zi de grevă din Germania ar fi putut costa VW venituri de până la 100 de milioane de euro şi profit operaţional de aproximativ 20 de milioane de euro, pe baza unei producţii mai mici cu 2.000-3.000 de vehicule pe zi.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite