7 reguli de care trebuie să ţină cont părinţii când ies la restaurant cu un copil mic: alegerea localului ideal şi cum eviţi scenele penibile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mersul la restaurant cu un copil mic poate să devină o adevărată provocare pentru părinţi, mai ales dacă nu sunt urmaţi nişte paşi aproape obligatorii pentru a evita o experienţă neplăcută atât pentru cei din jur, cât şi pentru micuţ.

O ieşire la restaurant alături de un copil mic necesită muncă de documentare din partea părinţilor, dar şi adaptarea la preferinţele copilului de la cele culinare la cele care ţin de momentele sale de masă. În primii ani de viaţă ai copilului, principalele criterii care devin importante pentru părinţi atunci când merg la restaurant se referă la cât de rapidă este servirea şi la cât de amabili şi de răbdători sunt angajaţii.

Iată câteva lucruri de care părinţii este bine să ţină cont atunci când sunt însoţiţi de un copil mic la restaurant:

1. Documentarea

Un copil mic nu-ţi mai permite să intri în primul restaurant care îţi iese în cale sau care îţi atrage atenţia. În cazul de faţă, cu cât cunoşti mai bine localul unde vei merge cu copilul, cu atât mai bine. Au meniu pentru copii, au scaune speciale pentru cei mici, există un loc unde poţi să laşi căruciorul în timpul mesei, mesele sunt suficient de mari ca să te poţi desfăşura, restaurantul are scări, există cumva o toaletă unde este prevăzut un loc pentru schimbatul scutecelor, iată o mulţime de întrebări la care trebuie să găseşti răspunsul. Toate aceste detalii devin cu adevărat importante pentru ca masa la restaurant să nu se transforme într-un eveniment frustrant în loc să fie relaxant, conform specialiştilor în reguli de conduită consultaţi de publicaţia The Guardian..

2. Momentul potrivit 

Evitaţi momentele de vârf ale zilei atunci când mergeţi la restaurant împreună cu copilul. Nu este deloc plăcut să ajungi când localul este plin de clienţi, ospătarii nu mai fac faţă comenzilor, iar copilul devine irascibil pentru că mâncare nu vine suficient de repede. Întotdeauna verificaţi meniul restuarantului ca să vedeţi dacă au preparate pe gustul copilului sau dacă pot adapta anumite mâncăruri pentru ca cel mic să nu le refuze. Bineînţeles, cele mai bune alegeri în acest caz sunt restaurantele pentru familie, care au de obicei şi un meniu gândit pentru copii.

3. Mâncarea copilului este prioritară

Mâncarea copilului trebuie comandată imediat ce aţi ajuns la restaurant, o idee bună poate fi să o comandaţi telefonic, astfel încât să fie gata în momentul în care v-aţi aşezat la masă. Cu cât copilul îşi primeşte mâncarea mai repede, cu atât scade probabilitatea de a deveni irascibil. În plus, un copil liniştit nu va deranja nici restul persoanelor din restaurant.

4. Evită incidentele

Copiii sunt extrem de curioşi, au obiceiul să pună mâna pe tot ce găsesc pe masă, de la farfurii şi pahare la tacâmuri, serveţele şi scobitori. Preveniţi incidentele şi încercaţi să găsiţi un loc cât mai ferit pe masă, în partea opusă celei în care stă copilul, pentru tot ce ar putea fi spart sau care ar putea să-l rănească pe micuţ.

5. Încearcă să nu-i deranjezi pe cei din jur

Nu pierdeţi din vedere că şi restul clienţilor dintr-un restaurant se află acolo ca să se simtă bine, aşa că încercaţi să evitaţi scenele în care copilul face o criză de plâns pentru că este obosit sau plictisit, de exemplu. Chiar dacă sunt mai rare astfel de locaţii, există restaurante cu loc de joacă inclus, aşa că micuţii au parte de activităţi distractive. De asemenea, puteţi să-l scoateţi la scurte plimbări atunci când dă semne de nerăbdare sau să-i încărcaţi pe tabletă câteva filmuleţe distractive şi educative în acelaşi timp, măcar pentru perioda în care nu-l puteţi mulţumi în alt mod. 

6. Nu lăsa dezastru în urmă

Copiii au obiceiul să împrăştie mâncare, să arunce cu ea pe jos, pe masă şi sub scaune se adună şerveţele murdare etc. Nu are nimeni pretenţia ca părintele să facă treaba angajaţilor restaurantului, dar este de apreciat iniţiativa şi gestul de a aduna resturile şi serveţelele care au aterizat unde nu trebuie.

7. Răsplăteşte amabilitatea personalului

Nu în ultimul rând, răsplătiţi răbdarea şi amabilitatea ospătarilor cu un bacşiş, în cazul în care aceştia dau dovadă de înţelegere faţă de provocările cărora trebuie să le facă faţă părinţii care vin la restaurant însoţiţi de copii.
 

Viață de cuplu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite