Uber are concurenţă în România. BlackCab lansează Joy

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La nici şase luni de când a fost lansat pe piaţa locală, Uber are deja un concurent, în afara taxiurilor tradiţionale. Serviciul de închiriere de maşini cu şofer, BlackCab, lansează Joy.

Tarifele Joy sunt un pic mai mici, în teorie, decât cele de la Uber, care practică tarifele taxiurilor tradiţionale, adică 1,39 de lei pe kilometru şi 0,23 de lei minutul de staţionare în trafic. De asemenea, pornirea la Uber costă 1,39 de lei, iar tariful minim al unei curse este de 7 lei.

Joy de la BlackCab are un preţ de 1,2 lei pe kilometri, 0,4 lei minutul de staţionare şi 1,2 lei pornirea. Lucrurile stau echilibrat, dacă analizăm totuşi condiţiile de trafic din Bucureşti. Noaptea şi în weekend, Joy ar putea fi, teoretic, mai ieftin pe acelaşi traseu, dar în aglomeraţia de la orele de vârf, tariful de staţionare va avea o pondere mai mare.

Blackcab jjoy

Legislaţia din România

Noua lege a taximetriei ar interzice serviciile de taximetrie fără licenţă. Cu toate acestea, Uber nu a acceptat decizia şi nu s-a declarat îngrijorat.

Uber a ajuns şi în România, pe 25 februarie, oferind curse de 1,39 de lei pe kilometru, preţ asemănător celui practicat de taxiurile tradiţionale. Maşinile Uber pot fi comandate din aplicaţie, iar plata se face instantaneu, cu ajutorul cardului ataşat contului.

Uber a prins popularitate rapid în România, după ce a fost lansat. Clienţii au apreciat faptul că şoferii erau foarte amabili şi maşinile erau curate. De asemenea, pe distanţe scurte sau atunci când nu este trafic greu, Uber era chiar mai ieftin.

Dacă şoferii vor fi opriţi de Poliţie pe stradă, aceştia nu au cum să demonstreze că aceştia fac taximetrie prin Uber, deoarece ar fi nevoiţi să verifice telefonul mobil, ceea ce înseamnă că ar avea nevoie de mandat. Şoferii prinşi însă făcând transport de persoane fără licenţă riscă să rămână fără carnet timp de şase luni.

România nu este prima ţară unde Uber este interzis. În Franţa, Germania sau Marea Britanie au existat proteste şi iniţiative. În Franţa, Uber a fost interzis, iar în Germania funcţionează doar în anumite oraşe şi a acceptat să cumpere licenţe pentru şoferi.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite