Articol publicitar

Transformarea digitală accelerată devine cheia supravieţuirii

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
huawei

Criza Coronavirus a accelerat o tendinţă existentă de transformare digitală în cadrul serviciilor financiare, companiile cele mai avansate în acest proces părând să se aibă evoluţii mai favorabile pe piaţă.

În timp ce organizaţiile existente pot avea avantajele mărimii şi a bazei de clienţi, competitorii nativi digital au colectat recent recompensele de a putea împinge produse şi servicii noi ca răspuns la cererea clienţilor.

Sistemele vechi, datele silenţioase şi rutele lente către piaţă au afectat băncile mari de ceva timp, dar pandemia a eliberat aparent bugetele, iar proiectele care ar fi durat ani s-au finalizat acum în câteva luni.

Huawei s-a aflat în centrul multor astfel de iniţiative, oferind expertiza sa tehnologică brandurilor bancare de încredere, ajutându-le să ţină pasul cu FinTech-urile disruptive şi cu aşteptările utilizatorilor.

Fiind implicat în sectorul bancar de mai bine de un deceniu, Huawei a contribuit la susţinerea transformării cloud pe scară largă, construind noi capacităţi de conectivitate şi depunând eforturi pentru a stimula adaptabilitatea şi inovaţia.

Actualizarea sistemului bancar chinez

Proiectele recente ale Huawei includ colaborarea cu Shanghai Pudong Development Bank (SPD Bank), care a fost anunţată public la evenimentul Huawei Connect din septembrie.

Preşedintele băncii, Pan Weidong, a explicat că, pe piaţa de astăzi, conectivitatea reprezintă productivitate, ceva din ce în ce mai evident prin conexiuni de reţea inteligente în cloud, computaţie marginală şi dispozitive.

„Pe baza scenariilor de conectare a lucrurilor inteligente, putem construi un spaţiu inteligent centrat pe oameni pentru a oferi servicii complete”, a declarat el. „În acest spaţiu, serviciile financiare vor acţiona ca un liant pentru mai multe părţi interesate din ecosistemul inteligent, eficient şi colaborativ pentru a obţine succes reciproc şi a dezvolta o economie reală de succes.”

Huawei şi SPD Bank au produs o Carte Albă care propune un nou model de servicii financiare şi un sistem de proiectare pentru „lucruri inteligente”, deschizând o nouă eră a serviciilor „bancă de lucruri”.

În cadrul noii strategii naţionale de infrastructură, tehnologiile emergente precum 5G, Internetul Lucrurilor (IoT) şi Inteligenţa Artificială (AI) evoluează rapid, rezultând sute de miliarde de dispozitive conectate.

Cele două companii au înfiinţat un laborator comun de inovare în 2018, iar în luna august a acestui an au semnat un acord de cooperare strategică cuprinzător, axat pe îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor, aplicarea tehnologiilor digitale şi asistarea inovării în întreaga economie.

Alte exemple includ colaborarea cu Chinasoft International, un holding de investiţii din Beijing, pentru a-i îmbunătăţi capacitatea de depozitare de date şi pentru lansarea unei noi soluţii de platformă intermediară pentru date financiare, printre altele.

„Infrastructura digitală este forţa motrice a digitalizării”, a explicat Chen Yuhong, preşedinte şi director executiv al Chinasoft International. „Îmbunătăţirea convergenţei datelor, a serviciilor comerciale şi a capacităţilor de gestionare a datelor este esenţială pentru digitalizarea instituţiilor financiare.”

El a continuat să explice că tehnologiile Big Data şi AI sunt foarte potrivite pentru utilizare în afacerile financiare.

„Deşi tehnologiile de nivel inferior au o abundenţă de proiecte open source, afacerile financiare se bazează din ce în ce mai mult pe platforme mari, deoarece aceste platforme efectuează cercetări de ultimă generaţie, actualizări regulate şi efectuează în mod regulat operaţiuni şi mentenanţă”, a declarat Yuhong. „Stabilitatea şi durabilitatea tehnologiilor dezvoltate de platforme sunt mult superioare celor ale firmelor care nu sunt orientate spre tehnologie, care angajează de obicei unul sau doi experţi tehnici.”

Succesul din China a fost replicat şi în Asia şi în alte regiuni, Huawei fiind distins cu titlul „Cel mai apreciat partener tehnologic al anului 2020” de către DBS Bank. Aici, echipa Huawei a lucrat îndeaproape pentru a îndeplini cerinţele în evoluţie ale băncii şi pentru a conduce transformarea digitală, în special în timpul pandemiei COVID-19.

Noul normal

Au existat multe dezbateri cu privire la ce companii vor supravieţui crizei economice cauzate de COVID-19 şi cum se vor schimba aşteptările clienţilor pe termen lung, cu mai mulţi oameni care lucrează permanent de acasă şi un apetit scăzut pentru tranzacţii în persoană.

Un sondaj realizat în iunie de EY printre peste 200 de manageri de top din 162 de firme de servicii financiare a constatat că 87% credeau că munca de acasă din cauza pandemiei va duce la transformarea tehnologică a firmelor care se dezvoltă mult mai repede decât au prezis vreodată.

Aproape două treimi (65%) dintre respondenţi au considerat că locul de muncă se va schimba fundamental după pandemie, un alt 30% se aşteaptă la o schimbare moderată.

Simon Turner, Partener Servicii Financiare la EY, a declarat: „Este puţin probabil ca serviciile financiare să revină vreodată la «vechiul normal», iar noile moduri de lucru - care încorporează un grad mult mai mare de tehnologie şi de lucru flexibil - par inevitabile.

„Se aşteaptă ca tehnologia să se dezvolte într-un ritm mult mai rapid decât se prognozase vreodată, aducând băncilor, asigurătorilor şi administratorilor de active progrese tehnologice de ani de zile şi, dacă se va face bine, va crea o economie uriaşă de costuri chiar într-un moment în care firmele au nevoie de ea, îmbunătăţind în acelaşi timp experienţele digitale ale clienţilor.”

Între timp, Marqeta a intervievat 200 de şefi de transformare digitală, şefi de tehnologie, şefi de inovaţie şi directori executivi de inovaţie la băncile tradiţionale şi rivalii lor din Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia şi Spania - constatând că 78% intenţionează să îşi schimbe viitoarea strategie bancară să se adapteze la schimbările comportamentului consumatorilor, cum ar fi adoptarea accelerată a serviciilor digitale şi a plăţilor fără numerar.

Ca urmare a acestor tendinţe mai largi, 80% dintre bănci şi-au accelerat planurile de transformare digitală, respondenţii prezicând că astfel de proiecte vor trebui livrate într-un timp mai scurt cu o treime, 89% spunând că pandemia a crescut drastic viteza schimbării în domeniul bancar.

Studiul a constatat, de asemenea, că trei sferturi din bănci „nu erau pregătite” pentru amploarea schimbărilor pe care COVID-19 le-a declanşat în comportamentul consumatorilor, iar 88% dintre respondenţi au recunoscut că au fost copleşiţi de cererea de servicii bancare online şi mobile în timpul stării de carantină generală (lockdown).

Lucrările s-au concentrat pe îmbunătăţirea experienţei bancare online şi mobile (76%), oferirea de servicii de plăţi noi şi diferenţiate (70%), investiţiile în soluţii de securitate şi antifraudă (70%) şi modernizarea platformelor bancare şi de plată de bază (66%).

Ian Johnson, director european la Marqeta, a comentat: „Atitudinile faţă de modernizare s-au schimbat în mod clar - băncile accelerează acum eforturile de transformare, deoarece ştiu că câştigătorii următoarei epoci bancare vor fi determinaţi de cine îşi poate adapta cel mai bine strategia la noul normal.”

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite