Studiu: oamenii se uită la televizor în timp ce stau pe reţelele sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ultimul studiu de la Ericsson arată că oamenii folosesc reţelele sociale împreună cu televizorul
Ultimul studiu de la Ericsson arată că oamenii folosesc reţelele sociale împreună cu televizorul

Rezultatele studiului anual realizat de Ericsson ConsumerLab arată că obiceiul de a urmări programele TV împreună cu social media devine un fenomen mondial, iar utilizatorii combină cele două activităţi.

62% dintre consumatori folosesc săptămânal canale de social media în timp ce se uită la TV, ceea ce reprezintă o creştere de 18 procente faţă de anul trecut. Această tendinţă pare să fie mai des întâlnită în rândul femeilor, 66% dintre acestea adoptând acest tip de comportament comparativ cu doar 58% dintre bărbaţi. 25% dintre consumatori folosesc social media pentru a discuta sau a-şi împărtăşi în timp real opinia despre programele urmărite la TV.

„Dispozitivele mobile reprezintă un element important din  experienţa vizionării programelor TV, în condiţiile în care  67% dintre consumatori folosesc smartphone-uri, tablete sau laptopuri pentru a se uita la TV. Mai mult decât atât, 60% din consumatori afirmă că folosesc servicii TV la cerere în fiecare săptămână. Vizionarea programelor TV în mişcare, de pe un dispozitiv mobil, devine un obicei din ce în ce mai popular peste tot în lume, fapt confirmat şi de faptul că 50% din timpul petrecut de oameni urmărind programe TV se face în afara casei, cu ajutorul reţelor mobile ce susţin trafic de date tot mai rapid,” afirmă Niklas Rönnblom, Ericsson ConsumerLab Senior Advisor.

Deşi cererile şi obiceiurile de consum sunt în schimbare, doar 8% dintre consumatori spun că intenţionează să reducă valoarea abonamentelor TV în viitor. De fapt, în loc să caute modalităţi prin care să-şi diminueze cheltuielile, consumatorii sunt dispuşi să plătească chiar mai mult pentru o experienţă vizuală îmbunătăţită: astfel, 41% dintre aceştia afirmă că ar plăti pentru a putea accesa TV şi conţinut video în format HD.

Mai mult de jumătate dintre consumatori vor să aibă posibilitatea de a-şi alege programele TV şi conţinutul video propriu.

Rönnblom explică: „Pe măsură ce numărul de televizoare şi servicii creşte, consumatorii caută un serviciu unic uşor de folosit, care să includă tot ce au nevoie.

Un astfel de serviciu ar trebui să le ofere consumatorilor acces atât la programele TV obişnuite, cât şi la conţinut la cerere, să îi ajute să descopere conţinut nou, să recunoască importanţa obiceiului de a urmări programele TV împreună cu social media şi să le ofere posibilitatea de a accesa acest conţinut fără probleme de pe orice dispozitiv doresc."

Datele care au stat la baza studiului au fost colectate din Brazilia, Chile, China, Germania, Italia, Mexico, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Taiwan, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii.

Citiţi studiul întreg în documentul de mai jos

Tv Video Consumerlab Report

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite