Politica Instagram, explicată: reţeaua poate introduce reclame, modificările pot fi neanunţate, dar nu vinde fotografiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aplicaţia Instagram este disponibilă pe iPhone şi Android. FOTO Adevărul
Aplicaţia Instagram este disponibilă pe iPhone şi Android. FOTO Adevărul

De astăzi, noul regulament al Instagram a intrat în vigoare. Schimbarea acestuia a iritat mulţi utilizatori, la finalul anului 2012, dar Instagram a revenit şi a decis că rămâne aproximativ la fel. Sunt însă câteva lucruri pe care reţeaua socială le poate face fără vreo notificare.

Înainte de toate, trebuie reţinut faptul că Instagram e un serviciu gratuit şi privat. Acest lucru forţează deţinătorii lui la obţinerea de venituri într-un fel sau altul, publicitatea fiind principala sursă de venit în mediul online. Deocamdată, Instagram nu vinde fotografiile utilizatorilor, contrar primelor interpretări ale regulamentului, dar îşi poate aşeza plase de siguranţă în caz că are nevoie să folosească într-un fel popularitatea reţelei şi baza de utilizatori.

Totuşi, oficialii Instagram ştiu că nu pot impune anumite măsuri, deoarece, pe cât de gratuit şi deschis este serviciul, pe atât de uşor pot pleca utilizatorii. Tocmai de aceea Kevin Systrom, cofondatorul reţelei, a spus că nu vor continua cu schimbarea regulamentului după cum plănuiseră iniţial. Chiar şi acesta nou, adică vechi şi uşor alterat, are câteva aspecte de care trebuie ţinut cont.

În momentul în care îţi faci cont pe Instagram, ţi se prezintă lista cu termenii şi condiţiile pe care trebuie s-o respecţi, acceptul fiind una dintre condiţii pentru a putea avea un profil, după cum informează şi „Gizmodo“. Acest prim pas înseamnă că eşti de acord să respecţi prevederile serviciului, îţi asumi că vei fi responsabil pentru tot ceea ce publici sau faci pe Instagram şi eşti pasibil de amenzi, dacă produci daune reţelei prin comportamentul tău.

Ai voie să nu...

Pe Instagram nu e permis orice fel de conţinut. Asta mai ales pentru a menţine mediul curat, prielnic pentru oricine mai mare de 13 ani. Astfel că, nu este permis conţinutul ilegal, pornografic, privat şi confidenţial al altor oameni care ar păta imaginea serviciului. De asemenea, ai voie să nu încalci legea, unde intră şi menţiunea că n-ai voie să obţii acces la alte conturi decât al tău, şi nu trebuie să îţi însuseşti proprietatea intelectuală a Instagram în interes personal.

De asemenea, numele reţelei nu poate fi folosit fără informarea deţinătorilor şi obţinerea unei permisiuni în prealabil. Spamul nu este permis, la fel nici conturile false sau vreun sistem de generare a acestora. Iar trucurile web - coduri, site-uri false, servicii de atac, etc. - nu sunt îngăduite de Instagram.

Aspecte de care trebuie ţinut cont

Instagram nu îşi asumă responsabilitatea pentru ceea ce postezi, dar poate şterge sau doar edita conţinutul pe care îl publici sau chiar contul tău, dacă ai făcut ceva care încalcă regulamentul. Eşti informat dacă se întâmplă aşa ceva, dar este posibil ca acest lucru să fie făcut doar pe site. Mai mult, lucru pe care utilizatorii tind să-l uite, Instagram deţine Instagram, deci poate modifica serviciul după cum doreşte, când doreşte. N-o face din raţiuni de pierdere a membrilor, dar dacă asta n-ar fi o piedică, acum ar fi avut deja alt regulament. 

Eşti proprietarul conţinutul tău, l-ai generat tu, dar Instagram îşi păstrează dreptul de a-l asocia cu ceea ce vrea, în special publicitate. Spre exemplu, poate să-şi pună emblema pe fotografiile tale (din bun-simţ, nu chiar pe centrul acesteia) sau poate, ca Facebook, pune anunţuri publicitare lângă ceea ce ai publicat. În plus, Instagram nu trebuie să marcheze într-un fel anume faptul că afişează materiale publicitare - Facebook o face pentru ca utilizatorul să nu se simtă înşelat. 

Reţeaua socială are sau nu memorie, după cum preferă, adică îţi poate pierde ceea ce ai publicat, poate şterge sau poate salva atât timp cât doreşte (şi îi deserveşte vreunui inters). Serviciul poate fi oprit, dacă aşa decide compania. În final, conţinutul nu e confidenţial. Este privat, alţi utilizatori nu-l pot vedea, dacă aşa vrei, dar angajaţii Instagram pot avea acces, pot vedea istoricul tău, asta în caz că au nevoie. Este, în definitiv, „teritoriul“ lor şi tu ai introdus acolo, de bunăvoie, informaţii şi conţinut.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite